Hamburgerii şi shaorma cu taxă ajung în mâna elevilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tonetele care comercializează produsele fast-food nu duc lipsă de clienţi
Tonetele care comercializează produsele fast-food nu duc lipsă de clienţi

În schimb, administratorii cofetăriilor nu văd cu ochi buni o posibilă majorare a preţurilor la dulciuri, care şi aşa au tot mai puţină priză la copii.

Iniţiativa Ministerului Sănătăţii de a taxa produsele bogate în calorii, precum cele de timp fast-food, dulciurile şi sucurile, creează mari probleme administratorilor de cofetării.

„Ne va afecta foarte mult această taxă. Deocamdată, nu ştim care vor fi majorările, dar şi 10 bani dacă se adaugă, vom pierde clienţi. Mersul la cofetărie a devenit un obicei tot mai rar în familiile pietrene“, a declarat Ciprian Aursulesei, administratorul unei cofetării din oraş.

Elevii salvează afacerile fast-food

Nici producătorii de băuturi răcoritoare nu vor scăpa de taxa pe care mai-marii Sănătăţii vor să o introducă. Pietrenii ar putea plăti mai mult pe sucuri şi implicit vor cumpăra mai puţin.

„Nu sunt de acord cu această taxă pe viciu îndreptată spre alimentaţia publică. Produse precum sucurile, cartofii prăjiţi şi prăjiturile nu trebuie puse laolaltă cu tutunul şi alcoolul. Vom fi afectaţi pentru că oamenii vor cumpăra numai ce va fi absolut necesar“, a precizat Anca Rădilă, administratorului unei firme de producere şi îmbuteliere a băuturilor carbogazoase. 

Singurii care privesc cu optimism situaţia sunt liceenii din oraş, care nu se dezmint şi promit că nu vor renunţa la plăcerea unui hamburger între orele de curs. „Eu mănânc un hot-dog zilnic pentru că nu apuc să-mi pregătesc nimic de-acasă. Nicio taxă nu poate să ne oprească să ne păstrăm obiceiurile“, a spus Ionuţ Tănăsescu, liceean în ultimul an la Colegiul „Calistrat Hogaş“.

La fiecare lună, o nouă tonetă fast-food

În ultimele şase luni, în Piatra Neamţ opt tonete de tip fast-food au apărut în preajma şcolilor. Administratorii acestora nu se tem de taxă şi cred că dacă-i vor convinge pe copii, părinţii nu se vor uita la bani.

„Am lăsat preţurile sub cele din oraş şi încercăm să venim cu preparate foarte apetisante. Atunci când un copil observă ce comercializăm noi, este greu ca părintele să nu-i ofere ce-şi doreşte“, a spus încrezător Dorinel Ciubotaru, patronul unui fast-food. 

Aglomeraţia de la chioşcuri confirmă spusele patronilor. „Eu sunt client fidel la hot dog“, spune Mirela, elevă în clasa a XII-a la Colegiul Naţional de Informatică. Pietrenii care vor să evite să scoată mai mulţi bani din buzunar, apelează la prăjiturile făcute în casă. „Nu mai cumpărăm prăjituri de când soţia a intrat în şomaj. Fetele prepară dulciuri în fiecare zi“, a spus Ioan Ciuteu.

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite