Contractele la gaz, semnate cu scandal

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pietrenii nu înţeleg cum se calculează facturile şi cred că unele prevederi din contractele cu E.ON Gaz îi dezavantajează. Reprezentanţii asociaţiilor de proprietari au contestat  mai multe clauze care i-au nemulţumit pe consumatori.

Vasile Leonte, preşedintele Asociaţiei 2 Precista, a semnat cele opt contracte cu E.ON corespunzătoare scărilor de bloc, dar le va trimite către furnizorul de gaz cu tot cu o listă de amendamente.

„Vrem să fie emisă lunar o singură factură, din care să rezulte clar consumul de gaz. Sistemul care se aplică acum nu este înţeles de 99% din consumatori pentru că nu se mai măsoară în metri cubi, ci în puterea calorică“, ne-a declarat Vasile Leonte, care este şi şeful Uniunii Asociaţiilor de Proprietari din oraş. Nici pietrenii care au centrale termice individuale nu sunt pe deplin dumiriţi atunci când trebuie să citească o factură la gaz.

„Înainte citeam câţi metri cubi consumam şi altfel îmi drămuiam cheltuielile. Acum, tarifarea e în waţi sau kilowaţi, măsuri energetice pe care nu le înţeleg“, spune şi inginerul Dan Gafta. Pietreanca Maria Ion este şi ea nedumerită când îi vine acasă factura de la gaz. „Prima dată mi-a venit 350 de lei, iar la câteva zile încă o factură de 200 de lei“, spune pietreanca care a primit două facturi la câteva zile distanţă. 

Demersuri reuşite

În lista amendamentelor care vor ajunge la furnizorul de gaz, conducerea Asociaţiei din Precista a menţionat şi problema regularizării consumului.
„Asociaţia împarte consumul de gaz la numărul locatarilor din bloc în luna aferentă. Dacă în aprilie într-un apartament stau 3 persoane şi în iulie când se face regularizarea, familia respectivă e plecată în concediu, vor suporta costurile facturii ceilalţi vecini şi asta nu e drept“, mai spune Vasile Leonte, care are şi sprijinul altor preşedinţi de asociaţii în demersul său.

În cadrul unei întâlniri care va avea loc zilele următoare, ei urmează să stabilească dacă nemulţumirile vor fi formulate în numele Uniunii Asociaţiilor de Proprietari din Piatra Neamţ. Sesizări similare au avut loc şi anul trecut în relaţia cu furnizorul de energie electrică, sesizări care au fost soluţionate favorabil.

În urma acestor demersuri, citirea contorilor electrici a fost devansată cu câteva zile pentru a se câştiga timp în calculul cheltuielilor de întreţinere pe fiecare apartament de bloc.

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite