Apartamentele „stranierilor“, o povară pentru vecinii de bloc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sumele se adună lună de lună, şi în final, toţi locatarii au de achitat penalizări sau riscă să rămână fără apă sau căldură.

În aproape fiecare bloc din municipiul Piatra Neamţ există cel puţin un apartament care nu este locuit şi care apare la întreţinere fără niciun locatar. În astfel de cazuri proprietarii sunt scutiţi de o parte din plăţile către asociaţie, însă nu de toate. Toţi locatarii au de achitat lumina pe bloc, întreţinerea liftului şi curăţenia.


Problemele şi nemulţumirile vecinilor apar mai ales în cazul persoanelor plecate în străinătate, care nu-şi achită cheltuielile comune şi din cauza cărora oamenii riscă să rămână fără apă şi căldură.


Apa calculată în sistem pauşal măreşte restanţele


Mai mult decât atât, sunt apartamente în care nu există nici apometre sau repartitoare, iar apa este taxată în sistem pauşal, şi de aici apar noi restanţe.
Avem o vecină care a plecat în Italia. A adunat deja o datorie de peste 20.000 de lei la întreţinere, deşi în apartamentul ei nu stă nimeni. Ea e trecută la pauşal şi s-au adunat datoriile. Acum, noi stăm cu frica în sân să nu ne taie căldura şi apa caldă din cauza vecinei“, a declarat Liviu Tănase, locatar din zona 1 Mai.

Când locatarii lipsesc mai mult de o lună din apartament trebuie să facă o cerere către administratorul asociaţiei, prin care să anunţe şi perioada în care locuinţa va fi nelocuită. În baza acestei cereri vor fi scutiţi de la plata întreţinerii, însă nu şi de la cea a cheltuielilor comune. Dacă asociaţia a fost anunţată în prealabil şi nu a operat scăderea de la plata întreţinerii, administratorul poate fi acuzat de abuz şi poate fi reclamat la primărie. „Eu n-am avut niciodată probleme. Locuiesc în zona Mărăţei şi în fiecare vară îmi dau la scădere copiii. Ei pleacă în vacanţă la bunici şi nu are rost să plătesc de pomană“, este de părere Ioan Ailincăi, pietrean.

Ce cheltuieli se plătesc la comun


 Conform Hotărârii de Guvern 1588/2007, care completează Legea privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cheltuielile comune vizează reparaţia liftului, a centralei de bloc sau a interfonului, plata obiectelor pentru activităţile administrativ-gospodăreşti (detergent, mopuri, găleţi, becuri etc.). Locatarii plătesc împreună salariul administratorului, casierului, instalatorului şi pierderile din spaţiul comun.

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite