Cercetat de DNA pentru evaziune fiscală, Ion Govoreanu a deschis un nou supermarket
0Ion Govoreanu, patronul unui lanţ de magazine din Oradea, îşi extinde afacerile, deşi Direcția Națională Anticorupție îl cercetează pentru evaziune fiscală de peste două milioane de euro. Nici puterea de cumpărare în scădere a orădenilor nu-l sperie pe controversatul afacerist.
Pe numele lui Ion Govoreanu, în vârstă de 42 ani, patronul unui lanţ de magazine alimentare, există două dosare, unul la Serviciul Teritorial Oradea al Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) şi unul la Serviciul de Investigare a Fraudelor (SIF) din cadrul Inspectoratului de Poliţie al judeţului Bihor. Omul de afaceri este suspectat că, prin intermediul a 18 firme, a adus statului un prejudiciu parţial de peste două milioane de euro.
„Ancheta îşi urmează cursul. Până acum au fost audiaţi zeci de martori
din rândul angajaţilor, urmând să fie stabilită în curând valoarea
exactă a prejudiciului”, a declarat o sursă din rândul anchetatorilor.
Micul imperiu
Govoreanu este acuzat că s-ar fi folosit de mai multe firme aflate în
insolvenţă, înregistrate pe numele unor cunoştinte, pentru a se
sustrage de la plata TVA şi a accizelor. O singură persoană a fost
reţinută luna trecută, fiindu-i interzis să părăsească oraşul pentru 30
de zile. Este vorba despre Marinela Triculescu, o femeie pe numele
căreia figura una dintre firmele presupuse a fi controlate de
Govoreanu. „Firma respectivă îmi aparţine. Prefer să nu fac alte
comentarii”, a declarat astăzi Triculescu, pentru „Adevărul de Seară”
Oradea.
Cercetări de ochii lumii
La deschiderea oficială a magazinului, Ion Govoreanu a lăsat să se
înţeleagă că nici contextul economic, nici cercetările derulate de DNA
şi SIF, nu îi afectează dezvoltarea afacerilor. „Noi avem experţi
contabili şi nu ne permitem să facem ceva ilegal. Cercetările acestea
sunt făcute ca să dea bine la populaţie. Nu înseamnă că dacă ei
cercetează, eu sunt vinovat. Nu am fost niciodată audiat”, a spus
Govoreanu, recunoscând că i s-a creat un handicap de imagine şi un
disconfort psihic.
În privinţa contextului economic, afaceristul crede că tocmai fiindcă
oamenii sunt în criză de timp şi de bani de transport magazinele de
cartier devin mai atractive.