Oradea: Portret/Sasha Strauss, constructorul de vise

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sasha Strauss este unul din cei trei profesori de branding strategic din SUA. El învaţă studenţii şi companiile să construiască vise şi să creadă în ele împreună cu clienţii lor.

Este a patra generaţie de americani din familia sa şi este mândru de asta. „De mic mi s-a spus că America este ţara libertăţii şi a posibilităţlor de afirmare şi cred asta cu toată fiinţa mea”, spune tânărul profesor. A constatat repede ce importantă este pentru el credinţa că jucăriile sunt fiinţe, că ceva este bun şi aşa şi-a ales cariera profesională. După colegiu a urmat Universitatea California Los Angeles (UCLA) pentru master în business, apoi a studiat comunicarea la Universitatea South California. Şi-a înfiinţat propria companie de branding la care are 20 de angajaţi şi predă la UCLA şi la alte universităţi din toată lumea la care este invitat. „Sunt şi profesor şi om de afaceri pentru că vreau să fiu sigur că toate idele mele se verifică în practică în viaţa reală”, spune el. Firma sa de branding pentru inovatori prosperă şi în perioadă de criză şi este mulţumit de acest lucru. Primul brand pe care l-a făcut a fost pentru o subdivizie a Pepsi. De atunci a făcut branduri pentru Yahoo, Adobe, eBay, Microsoft, Johnson&Johnson şi alte companii de renume.

Constructor de crezuri

Sasha Strauss îşi iubeşte meseria. Ştie cât este de important ca oamenii să creadă în ceva care-i motivează să se simtă bine, să facă bine. Crede că brandurile sale au impact pentru că nu a sărit etapele de construcţie a lor. „Un brand nu este un simplu logo. Un brand poartă în el credinţă, idealuri, sentimente. Când un client vine la mine şi-mi cere să-i fac pe loc un brand îi spun că orice aş face ar fi greşit”, precizează el. Pentru realizarea unui brand echipa sa face o adevărat muncă de cercetare. Stă de vorbă cu conducerea, angajaţii şi clienţii firmei, cu vecinii şi concurenţii pentru a afla despre intimitatea firmei, idealurile ei, calitatea produselor sau a serviciilor. Pe baza informaţiilor aflate de la toţi actorii se construieşte brandul. „Dacă am face brandul în birou sigur nu ar cuprinde toată realitatea şi nu ar avea succes”, spune el Din experienţă ştie că un brand bun care nu este susţinut de produse sau servicii de calitate este sortit eşecului. „Dacă faci clientul să creadă în ceva, va fi în stare să plătească mai mult şi să se deplaseze distanţe mari pentru a obţine lucrul respectiv”, spune el, oferind exemplele Disney Land şi Apple. „Nici unul nu este cel mai bun în categoria lor, dar le-au oferit oamenilor credinţă şi mândrie”, spune el admirativ. El susţine că orice firmă sau loc trebuie să-şi revizuiască periodic brandul, iar dacă este necesar să-l ajusteze la noua realitate.

Profil:
Născut
La 15 iunie 1967, San Francisco
Studii
Universitatea California Los Angeles(UCLA) business
Familie
Căsătorit
Profesia
Profesor de branding strategic

Ce-i place:
Sasha Strauss este fan al maşinilor de teren Land Rover şi are trei în garajul său. Îi place muzica rock şi a fost la peste o mie de concerte. Adoră să călătorească, să vadă locuri, oameni şi culturi noi. Deja a văzut o bună parte a lumii. Îi place afacerea sa.
Ce nu-i place:
Nu-i plac oamenii, guvernele sau religiile care susţin că un lucru oarecare poate fi făcut doar într-un fel. E dezamăgit de oamenii care cred tot ce li se spune şi nu încearcă să îşi formeze propria opinie.

Întrebări şi răspunsuri:
- Cum aţi ajuns să lucraţi cu companii atât de mari?
- SS – Primii zece ani, am lucrat fără-ncetare, şapte zile pe săptămână pentru a ajunge între cei mai buni. Acum eu decid pe cine angajez, pentru cine lucrez, pe cine refuz, ce vreau să fac.
- Ce părere aveţi despre brandul României?
- SS – Am înţeles că propunerea de brand pentru România este „The land of choice”. Ca turist sau om de afaceri mie nu-mi spune nimic. Nu este rău, dar nu unicizează România.
- Ce ar trebui făcut pentru a avea un brand bun?
- SS – Ar trebui să conlucreze guvernul cu mediul economic, media şi oamenii obişnuiţi şi să găsească un lucru frumos în care toţi să creadă, pe care toţi să-l promoveze. Un brand bun schimbă percepţia despre un lucru pentru că este crezut şi repetat de N ori.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite