Sampling-urile și promoțiile sunt joburile ideale pentru tinerii orădeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tot mai mulți tineri orădeni lucrează  la promoții sau fac sampling, atrași fiind de sumele plătite și de volumul mic de muncă în aceste activități. Zâmbesc, știu să se facă plăcuți, sunt arătoși și extrem de comunicativi. Pentru ei, jobul contă în a face impresie plăcută și în a te convinge că produsul prezentat de ei este cel mai bun.

Adolescenții din Oradea și-au găsit jobul ideal. Program flexibil, salariu convenabil, în funcție de timpul de lucru, responsabilități minime. Cerințele angajatorului sunt și ele pe placul tinerilor: să fii comunicativ și să ai un aspect fizic plăcut.

Cei care lucrează în sampling se găsesc în supermarketuri, pe diferite raioane. Pot fi recunoscuți după vestimentația cu însemnele produsului pe care îl promovează și după zâmbetul larg de pe față. Ei trebuie să-i capteze pe consumatori cu descrierea produsului, să le trezeasca interesul si să ii atragă în asemenea măsură încât repsectivii să și încerce marfa.

De cealaltă parte, cei care fac promoții pot fi găsiți în fața marilor magazine, îmbrăcați în același stil vestimentar, la un stand. Aceștia sunt cei care fac înscrieri sau oferă premii la diferite concursuri.

Elevă, fac promoții

Alina Bercu are 18 ani și este încă elevă. De câteva luni face promoții într-un supermarket și este încântată de jobul ei. „Îmi place ceea ce fac, pentru că lucrez cu oamenii. Am un program felxibil. Joi, vineri și duminică lucrez câte patru ore, iar sâmbăta, opt ore", spune tânăra. În prezent, Alina promovează produsele unei companii de lactate și primește șapte lei pe oră. „E convenabil. Luna aceasta voi lua în jur de 700 de lei. Alții lucrează în fiecare zi timp de o lună pentru acești bani. Nu e ca o slujbă, e ceva part-time, dar mie mi se pare avantajos, mai ales pe timp de vară. Voi continua să fac promoții și după ce încep ultimul an de liceu", susține Alina.

După cum afirmă adolescenta, pentru a practica acest job, trebuie să ai anumite însușiri. „Trebuie să fii comunicativ, încrezător și să ai putere de convingere. Am avut cunoștințe care au lucrat în domeniu și așa m-am gândit să încerc și eu", spune promoterul. Chiar dacă a fost pusă și în situații neplăcute de clienți, Alina vrea să continue, motivată fiind de oportunitățile de a avansa. „Am avut un client care m-a înjurat, nu știu ce nu i-a convenit. Nu m-a deanjat însă. Dacă te descurci în domeniu și îți faci treaba cum trebuie, poți fi promovat", consideră Alina.

 Un băiat între fete

Chiar dacă, de cele mai multe ori, fetele sunt cele care fac promoții, există și tineri băieți care au un astfel de job. Este și cazul orădeanului Aurelian Barta, de 22 de ani, student la master. În iarna anului trecut a lucrat pentru prima oară în domeniu. „În noiembrie am făcut prima promoție. De atunci și până acum am câștigat 2.500 de lei din așa ceva. Munceam câte trei sau patru zile pe săptămână. Am lucrat pentru produse de la Chio Chips, Nescafe, Lipton, Head&Shoulders", susține orădeanul.

Tot ce avea de făcut Aurelian era să informeze clienții despre promoțiile la o anumită firmă sau despre caracteristicile unui nou produs. Tânărul consideră că aspectul fizic este un factor determinant în acestă meserie. „În general, trebuie să ai un aspect fizic plăcut, pentru că sunt firme mari, care nu doresc ca imaginea produsului lor să fie prejudiciată în niciun fel. Totodată, trebuie să fii sociabil și să știi cum să abordezi clienții, să nu-ți fie rușine să vorbești", povestește Aurelian Barta.

Numai cu contracte de muncă

Tinerii ajung să facă promoții la diferite produse după ce în prealabil se înscriu în bazele de date ale unor firme specializate care recrutează persoane pentru promoții și sampling. Reprezentanții acestor firme le găsesc apoi tinerilor diferite promoții. Tinerii sunt controlați dacă își fac treaba prin diferite rapoarte unde se trec în fiecare zi nmărul de produse vândute, sau premiile acordate. Totodată, verificare se mai face și direct în magazin, de către reprezentantul firmei. „Se lucrează numai cu contracte de muncă. În prezent, avem vreo 40 de fete angajate cu contracte. Se poate ajunge și la un venit de 1.500 de lei pe lună", spune Marius Deac, city manager al unei firme care recrutează promoteri. Mulți dintre cei care ajung să facă promoții sunt recomandați de alții care lucreză deja în domeniu. „Alegem tinerii din recomandări de la prieteni de-ai lor. Totodată, își pot depune și CV-ul la noi. Pe mine mă interesează ca tinerii să fie comunicativi și să aibă un aspect fizicplăcut", afirmă Marius Deac.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite