REZULTATE BACALAUREAT 2012 BIHOR:Nu ai luat BAC-ul? Nu-i nimic, statul îţi dă bani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproape 3.000 de candidaţi, din Bihor, nu au promovat prima sesiunea examenului de Bacalaureat.  Cei care doresc şi îndeplinesc toate condiţiile necesare îşi pot depune actele pentru a primi indemnizația de șomaj. Ei vor beneficia, timp de şase luni, de o indemnizaţie lunară în valoare de 250 de lei.

Statul vine în ajutorul elevilor care nu au reuşit să promoveze examenul de Bacalaureat. Proaspeții absolvenți trebuie să dovedească faptul că în termen de 60 de zile de la terminarea liceului nu au reușit să își găsească un loc de muncă.

Ei vor primi 250 de lei timp de şase luni. Indemnizaţia de şomaj se acordă de la data expirării perioadei de 60 de zile, dacă cererea este înregistrată la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în termen de 10 de zile de la această dată.

„Indemnizaţia de şomaj se acordă o singură dată, pentru fiecare formă de învăţământ absolvită. Nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj absolvenţii care la data solicitării dreptului urmează o formă de învăţământ", ne-a spus Maricica Juca, purtător de cuvânt al AJOFM Bihor.

După 16 ani

Potrivit legi nu pot primi şomaj, absolvenţii care nu au împlinit vârsta de 16 ani. „Absolvenţii instituţiilor de învăţământ, în vârstă de minimum 16 ani beneficiază de o indemnizaţie de şomaj pentru o perioadă de şase luni, în cuantum de 250 de lei, dacă se înregistrează la agenţia de ocupare a forţei de muncă din raza căreia îşi au domiciliul, în maximum 60 de zile de la data absolvirii", a mai spus Maricica Juca.

Având în vedere faptul că mulţi dintre absolvenţii de liceu de anul acesta nu au obţinut note de promovare a Bacalaureatului, mulţi se vor înghesui să primească indemnizaţia de şomaj, la fel cum s-a întâmplat şi anul trecut.

Ce trebuie să conţină dosarul

Dosarul pe care un absolvent îl va depune la AJOFM Bihor, pentru a primi indemnizaţia de şomaj, trebuie să cuprindă mai multe documente, pentru ca persoana respectivă să fie înregistrată în evidenţele instituţiei ca persoană în căutarea unui loc de muncă.

Potrivit reprezentanţilor AJOFM, tinerii trebuie să aibă la dosar următoarele documente: act de identitate, act de studiu sau adeverinţă din care să rezulte data absolvirii, certificat de naştere şi nu în ultimul rând, certificat de la medicul de familie cu menţiunea «apt de muncă».

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite