Pasajul Theodor Neş a fost redeschis, în această dimineaţă, circulaţiei rutiere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Orădenii pot circula din nou cu maşinile pe pasajul reabilitat de pe strada Theodor Neş, peste liniile CF Oradea - Episcopia Bihor. Pasajul care face o legătură importantă între zona Oncea şi oraş are câte o bandă pe sens şi trotuare pe fiecare parte.

Lucrările la pasaj au început la sfârşitul lunii mai, iar la începutul lunii iunie, a fost demolată structura podului vechi, inclusiv partea metalică, după care au început lucrările de reabilitare. „Lucrările de reabilitarea au constat în turnarea fundaţiilor la pile, refacerea culeelor, montarea grinzilor longitudinale, turnarea stratului de beton şi a şapei de egalizare, realizarea hidro-izolaţiei şi a îmbrăcăminţii asfaltice. Acestea  au fost executate pe baza unui program restricţionat, cu asigurarea circulaţiei trenurilor pe calea ferată. Valoarea lucrărilor de reabilitare se ridică la 2.700.000 lei fără TVA şi au fost executate de firma Abed Nego", a spus Mirela Macra consilier în cadrul Biroului de Comunbicare al Primăriei Oradea.

Totodată au mai fost finalizate şi lucrări conexe pasajului privind reabilitarea căilor de rulare pe cele două rampe de acces spre pod dinspre strada Ştefan cel Mare şi străzile Bihorului-Izvorului, s-au amenajat trotuarele  şi o bandă suplimentară pentru viraj dreapta dinspre strada Ştefan cel Mare spre pod. Vor continua lucrările de reamenajare a intersecţiei semaforizate de la strada Ştefan cel Mare cu Theodor Neş, iar pe sensul de acces spre gară se va realiza o bandă suplimentară.

Istoric

Podul iniţial peste calea ferată a fost construit în anul 1908. În anul 1995 a fost supus unei reparaţii capitale. Vechimea de peste 100 de ani a pasajului a determinat expertizarea repetată a lucrării în ultimele decenii. Soluţiile de intervenţie propuse nu au fost puse însă în practică şi treptat circulaţia pe pasaj a fost restricţionată. „În prima etapă s-au impus restricţii de tonaj, menţinându-se circulaţia pe două benzi, iar după expertiza tehnică efectuată în anul 2006, circulaţia pe pasaj a fost restricţionată pe o singură bandă, prin limitatoare din beton, iar tonajul a fost stabilit la un gabarit de maxim 2 tone pentru vehiculele care traversau podul. Această stare de fapt a dus la strangularea circulaţiei şi la un trafic greoi dinspre cartierul Oncea spre zona Rogerius-Lacul Roşu" a mai spus Mirela Macra. Pentru fluidizarea circulaţiei, în anul 2010, Consiliul Local a aprobat investiţia pentru reabilitarea pasajului.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite