PORTRET: Orădeanul Bogdan Albulescu este publicitarul pasionat de pălării

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tânărul a reuşit să pună pe picioare atelierul de creaţie The „4th Floor“ în doar doi ani. Orădeanul şi-a făcut loc pe piaţa de advertising prin concepte şi grafici inedite.

Profil:

Născut. 16 mai 1984, Oradea
Studii. Facultatea de Psihologie
Familie. Necăsătorit

Pasiunea pentru imagini şi desen şi-a descoperit-o încă din copilărie. „Când eram copil aveam tendinţa de a mâzgăli tot ce-mi pica în mână, scrijeleam inclusiv pereţii”, spune Bogdan. Magia luminii l-a cucerit tot în primăvara vieţii, când îşi petrecea ore în şir în podul bunicilor. „Podul era locul care mă fascina şi în care mă simţeam în siguranţă. Aveam un cadru de pat roşu, pe care îl priveam minute în şir. Îmi plăcea cum pica lumina pe el, eram fascinat de cromatică”, explică tânărul.

Psihologia imaginii

În adolescenţă, Bogdan a îmbrăţişat arta sub toate formele „În perioada liceului mi-am cultivat boemia. M-am îndrăgostit de chitară, muzica blues şi de literatură. Îmi plăceau analizele de text pentru că profesoara ne dădea libertatea de a învăţa practic. Ne trecea prin simbolism, filosofie, religie”, povesteşte Bogdan. „M-am decis să fac facultatea de psihologie pentru că mă atrăgeau terapiile prin artă. Vroiam să descopăr substraturi ale comportamentului uman”, spune tânărul.

„În anul doi de facultate am fost la noaptea devoratorilor de publicitate. M-am simţit atras de reclame şi de cum se ajunge la ceea ce vedem noi pe ecran”, explică orădeanul. De atunci, Bogdan şi-a canalizat energia către industria reclamei şi a reuşit să se angajeze junior copywriter. „Când am primit primul job într-o agenţie de publicitate, toată pasiunea mea, până atunci în ceaţă, a căpătat un sens”, declară tânărul.

Peste 30 de pălării

În anul 2008, Bogdan a hotărât să se lanseze pe cont propriu. Alături de un prieten a pus bazele atelierului de creaţie The 4th Floor şi a reuşit să-şi câştige clienţi importanţi atât din ţară, cât şi din Europa. Chiar dacă a ajuns director de creaţie al unui atelier, Bogdan nu a uitat de boemia care l-a împins spre advertising. Tânărul şi-a dezvoltat o adevărată pasiune pentru pălării, pe care le consideră un simbol al boemiei.

„Colecţionez pălării de la 16 ani, de când am văzut filmul Chaplin. Mă simt atras de modelele anilor `20-`50”, spune Bogdan. Prima pălărie a colecţiei a fost un dar de la bunicul său. „Este o pălărie din fetru, gri, lucrată manual, care mă duce cu gândul la perioada gangsterilor din New York”, spune Bogdan.
Deşi a strâns peste 30 de pălării de-a lungul anilor, Bogdan spune că le-a cumpărat fără să le caute anume. „M-au atras fără să-mi pot explica de ce şi le-am cumpărat”, explică orădeanul. Spre deosebire de alţi colecţionari, Bogdan alege pălării care, atunci când sunt purtate, oglindesc o stare.

Întrebări şi răspunsuri

În afară de publicitate, pălării, psihologie, mai punctezi şi alte pasiuni?
Am o mare pasiune pentru muzică şi am fost îndrăgostit de blues. Prima trupă pe care am creat-o în liceu a fost „Burning Blues Band”. Eu cântam la chitară şi la voce.

Care a fost primul succes al atelierului tău?
Schimbarea imaginii unei agenţii de turism locale. Am transformat o imagine rece într-una puternic emoţională. Pentru client, călătoriile erau prezentate ca o mică aventură.

Ai iubit literatura, ai o carte favorită?
„Divina Comedie“ de Dante Alighieri. Am citit-o în trei limbi: română, italiană şi engleză.

Ce-i place
Bogdan apreciază oamenii care au respect pentru ei şi pentru cei din jurul lor. Îi place umorul. Admiră profesionalismul, devotamentul şi zâmbetele.

Ce nu-i place
Bogdan spune că detestă zilele de luni şi serile de duminică. Nu bea niciodată ceaiul cu zahăr. Nu-i place muzica fără mesaje.

Oradea

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite