Județul Bihor, fruntaș în topul drumurilor proaste, spre paguba firmelor de transport

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Drumul național Oradea - Deva este pe locul doi, în topul celor mai proaste drumuri din România. DailyBusiness.ro a făcut un top al celor mai proaste drumuri din țară, în urma clasamentelor  firmelor de transport și distribuție.

Vezi aici galerie foto cu starea drumurilor din județ

Principalele criterii luate în considerare la realizarea topului au fost starea drumurilor și importanța economică. Bihorul se află în topul clasamentului, cu două drumuri naționale, din cele patru care traveresează județul. Drumul național Oradea-Deva-Târgu Jiu, care face legătura între orașe importante din vestul și sudul României, se află pe locul doi."Principalul drum din vestul țării, Arad-Oradea-Satu Mare, se plasează pe locul 4 în topul celor mai proaste șosele din România. Acest drum este unul din principalele căi de acces către Occident", se arată în articolul DailyBusiness.ro.

"Pe drumul de Deva evit să merg des Pe Satu-Mare - Oradea săptămânal, din cauza gropilor schimbăm 3-4 amortizoare. Asta înseamnă o pagubă de aproximativ o mie de euro în fiecare săptămână", a declarat pentru Adevărul de Seară Oradea, Ion Marele, reprezentantul firmei de transport Centrum Transport. Acesta a povestit că annual plătește rovignete în valoare de peste 130.000 de euro, pentru 110 mașini, însă nu consider că în schimbul acestor bani beneficiază de ceva din partea statului. "Banii ăștia merg direct la bugetul de stat, de unde fiecare ia în funcție de cât de jmecher e", a subliniat Ion Marele.

Să fii transportator nu e un lucru ușor când ai parte de drumuri ca cele din Bihor. Cei care lucrează în domeniu spun însă că aceste probleme ar putea fi evitate, dacă cei care trebuie să întrețină drumurile și-ar face datoria. "Drumurile sunt de proastă calitate pentru că au fost întreținute prost. În al doilea rând, atunci când au fost făcute drumurile, la proiectare nu s-a ținut cont normele în vigoare", a subliniat Lucian Popa, reprezentantul firmei de transport Frigo Conti.

Într-un clasament al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România, citat de DailyBusiness.ro, șoseaua Satu Mare- Carei - Oradea este pe locul patru în topul celor mai proaste drumuri, în timp ce șoseaua Arad - Oradea este pe penultimul loc, urmată de drumul Marghita - Zalău. "Nu mi se pare normal ce se întâmplă. Dacă plătești ar trebui să ai și drum. Acest lucru ne afectează din punct de vedere economic. Acum inclusiv E 60 începe să fie plin de gropi, după trei ani de la reabilitare. Rovignetele ni le cer să le achităm, dar nu ne dau nimic în schimb", a declarat Carmen Oșvat, reprezentantul UNTRR Bihor.

Același site mai citează și un top al Interbrabnds, cea mai mare companie de distribuție din România.  De această dată, județul Bihor se află în top pe primele două locuri cu șoselele Oradea-Deva-Târgu Jiu, respectiv Arad-Oradea-Satu Mare.

Ce spun reprezentanții Companiei Națioanale de Autostrăzi

Cornel Pițurcă, șeful secției Oradea a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a precizat că drumul Oradea - Satu - Mare se află în reabilitare, cât despre Oradea - Deva, acest tronson va intra în reabilitare după finalizarea licitațiilor și când vor fi bani. "Oradea - Satu - Mare este predat la constructor. Termenul de finalizare este ianuarie 2011", a spus Pițurcă. "Pe Oradea - Deva se lucrează la reparații", a continuat șeful CNADN, care a explicat că drumul este cuprins în etapa a cincea de reabilitare și că lucrările ar urma să înceapă în acest an. "Până la Ștei este adjudecată licitația și se vor începe lucrărilor când vor fi fonduri, de la Ștei la Beiuș urmează să fie semnat contractul, iar pentru tronsonul Beiuș - Oradea trebuie să se refacă licitația", a spus Cornel Pițurcă.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite