Oradea: Reduceri de personal, la Inspecția Muncii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Oradea: Reduceri de personal, la Inspecția Muncii
Oradea: Reduceri de personal, la Inspecția Muncii

Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Bihor a anunțat astăzi ca va disponibiliza în cel mai bun caz 20% dintre funcționarii din instituție, pentru reducerea cheltuielilor. Scenariul pesimist presupune concedierea a 30% dintre angajați. Aceste măsuri ar însemna reducerea personalului de la 99 la 80 sau 70 de persoane.

“Nu cred că o asemenea măsură ar optimiza activitatea instituției, dar este cert că la ITM Bihor vor avea loc reduceri de personal”, a spus azi-dimineață Mircea Matei, director coordonator la ITM Bihor. Acesta a precizat că în prezent ITM Bihor este printre primele zece inspectorate teritoriale de muncă din țară. Noul director a vorbit despre micile ajustări pe care le-a realizat în instituție, în vederea creșterii calității serviciilor. “Fiind temperaturi de peste 35 de grade oferim publicului apă de băut. Am amplasat scaune pe hol, pentru ca oamenii să nu aștepte în picioare. Orădenii nu se mai înscriu la audiențe, fiindcă nu mai este cazul, noi primindu-i pe loc, în funcție de posibilități”, a mai spus Mircea Matei.

Fantomele fostei conduceri
Directorul coordonator și  Simona Iancu, director coordonator adjunct pe probleme de relații de muncă (RM), și-au exprimat nemulțumirea față de faptul că foștii lideri ai ITM Bihor (Liviu Lupea – inspector șef, Nadia Racz – inspector șef adjunct RM) sunt în prezent în concediu de boală, beneficiind de salarii de circa 5.000 de lei net, pe lună. “La sfârșitul lunii iulie, doamna Racz avea deja 133 de zile de concediu medical. În fiecare lună primeste 50 de milioane de lei net, în condițiile în care salariul meu ajunge, cu sporuri, la 28 de milioane”, a spus Mircea Matei. Acesta a ținut să exemplifice maniera în care fosta conducere ar fi gestionat neproductiv banii publici, plătind chirie pe un spațiu inutil. “ITM Bihor plătea 40 de milioane pe lună pentru spațiul de pe strada Primăriei, unde era ținută o parte din arhiva instituției, în condițiile în care noul nostru sediu beneficiază de un subsol adecvat arhivării documentelor”, a menționat Matei, precizând că mutarea arhivei va fi finalizată săptămâna aceasta. Directorul coordonator a mai spus că noua conducere este bombardată cu adrese din partea foștilor inspectori șefi, reclamații pe care acesta le consideră nefondate.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite