Oradea: Criza a tras gratii peste magazinele brand

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Oradea: Criza a tras gratii peste magazinele brand
Oradea: Criza a tras gratii peste magazinele brand

Chiriaşii au abandonat magazinele şi au spus că vor să se mute la parter unde este un vad comercial benefic afacerilor în comerţ.

În urmă cu un an, Lotus Center se relansa sub sloganul „Mărimea contează”, oferind orădenilor o suprafaţă extinsă şi branduri noi pentru oraşul Oradea. Investiţia lui Alexandru Mudura, omul de afaceri care se află pe locul trei în clasamentul bihorenilor din „Forbes 500 Miliardari”, pare să fie însă puternic afectată de criză. Oricare dintre orădenii care urcă la etajul complexului poate vedea imaginea dezolantă creată de spaţiile comerciale pustii.

Plâng după clienţi

Afişele care anunţă relocarea magazinelor în spaţiile de la parter demonstrează că etajul nu are potenţial de vad comercial. La etaj mai funcţionează doar un oficiu poştal, un centru de divertisment pentru copii şi un magazin cu produse pentru copii. Mai este un magazin de haine, la care intrarea se face însă de la parter. În rest, au rămas vitrinele goale care anunţă reducerile de la parter. „Poate dacă ar fi mai multe magazine atractive ar veni oamenii şi la etaj. La noi acum urcă doar clienţii fideli, care ne ştiu de când funcţionam la parter”, relatează Daniela, angajata centrului de divertisment pentru copii. Mariana Berce, şefa magazinului cu articole pentru copii,  recunoaşte că de aproape doi ani, de când s-a deschis magazinul, vânzările sunt tot mai slabe.

„Traficul la etaj lasă mult de dorit”, spune dezamăgită Berce. Spre deosebire de partea superioară a complexului, la parter spaţiile comerciale sunt ocupate, chiar dacă şi aici comercianţii se plâng de vânzările reduse.


Orădenii cumpără strictul necesar
Octavian Dan, director general al Federaţiei Patronilor Bihor, spune că sectorul cel mai afectat de criza economică este comerţul produselor dispensabile. „Cifrele de afaceri ale firmelor din comerţ au scăzut foarte mult. După un an de pierderi, firmele au dat faliment”, spune expertul financiar. Explicaţia sa pentru închiderea magazinelor este că oamenii nu mai cheltuie decât pe strictul necesar, pe alimente.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite