Oradea: Bloggerii din toată țara și-au dat întâlnire la Oradea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Circa 30 de bloggeri din toate colțurile țării au participat la Blogtrip Workshop organizat de Bobby Voicu și trei sponsori, Green Pixel, Mercedes –Benz și Microsoft România.

Ieri dup-amiază aceștia s-au reunit pentru a-și împărtăși experiențele din lumea online, pentru a învăța unii de la alții despre blogging și pentru a dezbate temele propuse de organizatori.
„Oradea dă niște bloggeri deja cunoscuți și este atât de departe de București, încât am zis că merită să venim până aici”, a spus din start Bobby Voicu, organizatorul workshopului. Participanții s-au arătat interesați de blogurile de nișă, hosting, cum să facă bani din pasiunea asta, cum să relaționeze cu corporațiile, cum să vândă publicitate pe blog și cum să utilizeze plugin-uri.

Bloguri de nișă

Cristina Chipurici, cunoscută în blogosferă ca Pyuric, a prezentat blogul de nișă și pașii care trebuie făcuți până la succes. Aceasta scrie de doi ani monden.info, un blog pe teme muzicale. „Important este să alegi o nișă care îți place, să cunoști domeniul, să ai răbdare, să muncești mult și să vii cu ceva nou”, le-a spus ea bloggerilor dornici de succes. După o jumătate de an de muncă, blogul ei a fost ales ca partener media la multe evenimente muzicale, iar după un an și jumătate a început să și câștige din blogging. Vânzarea blogului ei a fost cea mai importantă din domeniu până acum în România, ridicându-se la 40.000 de euro. Soliștii și trupele importante ale momentului îi solicită acum ajutorul pentru lansarea pieselor și videoclipurilor.

Relația bloggeri – corporații

Tudor Galoș, Windows Business Group Lead pentru Microsoft România, le-a oferit bloggerilor câteva ponturi pentru a avea relații bune cu corporațiile și companiile, folosindu-se atât de poziția sa de angajat al unei firme puternice, cât și de calitatea de blogger. „Criza economică a diminuat bugetele pentru publicitate. Cel mai mult s-a tăiat de la new media”, i-a anunțat acesta pe tinerii prezenți. Blogul utilizat ca armă este una dintre cele mai proaste utilizări ce poate fi dată acestui instrument, a precizat el. El a scos în evidență ABC-ul relațiilor. „Este foarte important să relaționați, să vă dați contactele companiilor și să fiți proactivi”, a spus Tudor Galoș. În cazul criticilor negative pentru un produs, el i-a sfătuit pe bloggeri să dea și detalii pentru a oferi producătorului șansa de a repara, dar și pentru a da o notă mai mare de obiectivitate observațiilor.

Tehnici de bloggeri

Laurențiu, cunoscut ca Orădeanul, și Alexandru Neagra cunoscut ca Buddha.voce, s-au axat pe lucruri tehnice pentru a face mai ușoară viața bloggerilor în avalanșa de noutăți și accidente tehnologice. Prezentările lor despre hosting și plugin  au  provocat o serie de întrebări, majoritatea tinerilor bloggeri confruntându-se cu probleme de un fel sau altul în perioada mai lungă sau mai scurtă de când activează și în care blogurile lor au suferit transformări pentru a deveni mai atractive pentru vizitatori.

  

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite