Oradea: Bloggerii din toată țara și-au dat întâlnire la Oradea
0Circa 30 de bloggeri din toate colțurile țării au participat la Blogtrip Workshop organizat de Bobby Voicu și trei sponsori, Green Pixel, Mercedes –Benz și Microsoft România.
Ieri dup-amiază aceștia s-au reunit pentru a-și împărtăși experiențele din lumea online, pentru a învăța unii de la alții despre blogging și pentru a dezbate temele propuse de organizatori.
„Oradea dă niște bloggeri deja cunoscuți și este atât de departe de București, încât am zis că merită să venim până aici”, a spus din start Bobby Voicu, organizatorul workshopului. Participanții s-au arătat interesați de blogurile de nișă, hosting, cum să facă bani din pasiunea asta, cum să relaționeze cu corporațiile, cum să vândă publicitate pe blog și cum să utilizeze plugin-uri.
Bloguri de nișă
Cristina Chipurici, cunoscută în blogosferă ca Pyuric, a prezentat blogul de nișă și pașii care trebuie făcuți până la succes. Aceasta scrie de doi ani monden.info, un blog pe teme muzicale. „Important este să alegi o nișă care îți place, să cunoști domeniul, să ai răbdare, să muncești mult și să vii cu ceva nou”, le-a spus ea bloggerilor dornici de succes. După o jumătate de an de muncă, blogul ei a fost ales ca partener media la multe evenimente muzicale, iar după un an și jumătate a început să și câștige din blogging. Vânzarea blogului ei a fost cea mai importantă din domeniu până acum în România, ridicându-se la 40.000 de euro. Soliștii și trupele importante ale momentului îi solicită acum ajutorul pentru lansarea pieselor și videoclipurilor.
Relația bloggeri – corporații
Tudor Galoș, Windows Business Group Lead pentru Microsoft România, le-a oferit bloggerilor câteva ponturi pentru a avea relații bune cu corporațiile și companiile, folosindu-se atât de poziția sa de angajat al unei firme puternice, cât și de calitatea de blogger. „Criza economică a diminuat bugetele pentru publicitate. Cel mai mult s-a tăiat de la new media”, i-a anunțat acesta pe tinerii prezenți. Blogul utilizat ca armă este una dintre cele mai proaste utilizări ce poate fi dată acestui instrument, a precizat el. El a scos în evidență ABC-ul relațiilor. „Este foarte important să relaționați, să vă dați contactele companiilor și să fiți proactivi”, a spus Tudor Galoș. În cazul criticilor negative pentru un produs, el i-a sfătuit pe bloggeri să dea și detalii pentru a oferi producătorului șansa de a repara, dar și pentru a da o notă mai mare de obiectivitate observațiilor.
Tehnici de bloggeri
Laurențiu, cunoscut ca Orădeanul, și Alexandru Neagra cunoscut ca Buddha.voce, s-au axat pe lucruri tehnice pentru a face mai ușoară viața bloggerilor în avalanșa de noutăți și accidente tehnologice. Prezentările lor despre hosting și plugin au provocat o serie de întrebări, majoritatea tinerilor bloggeri confruntându-se cu probleme de un fel sau altul în perioada mai lungă sau mai scurtă de când activează și în care blogurile lor au suferit transformări pentru a deveni mai atractive pentru vizitatori.