Birocraţia şi funcţionarii indolenţi, eliminaţi din Primăria Oradea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ilie Bolojan, primarul Oradei, a prezentat astăzi un proiect de îmbunăţăţire a serviciilor publice oferite de către primărie. „Ne angajăm să oferim cele mai bune servicii din România“, a declarat primarul. Din acest proiect, până acum a fost realizat centrul unic de relaţii cu publicul, de la parterul primăriei, şi înregistrarea naşterilor direct la maternitate, pentru a-i scuti pe părinţi de drumuri inutile.

Primarul Ilie Bolojan a prezentat astăzi proiectul de îmbunăţăţire a serviciilor publice oferite cetăţenilor de către instituţia Primăriei Oradea. „Printre principiile pe care le urmărim se numără centrarea reală pe problemele cetăţeanului, dar şi realizarea unui management instituţional bazat pe cifre şi fapte –singurul care poate reflecta problemele sau lipsurile unei instituţii. Un alt principiu care va sta la baza acestui proiect este centrarea pe proces, care ne va arăta din câte operaţii e construită emiterea unui document, lucru extrem de important, deoarece într-o instituţie putem să creştem productivitatea doar dacă diminuăm timpii morţi”, a spus primarul Ilie Bolojan.

 Fără timpi morţi

 Una dintre măsurile de diminuare a timpilor morţi, prevăzute de proiectul de îmbunăţăţire a serviciilor publice oferite de Primăria Oradea, este reducerea numărului de semnături necesare eliberării unui document.   Dacă, până acum, se pierdeau între 3 şi 5 zile pentru semnarea diferitelor avize/autorizaţii de către mai mulţi funcţionari, acum numărul semnăturilor va fi redus la minimum. Municipalitatea are în vedere pentru punerea în practică a acestui proiect de îmbunăţăţire a serviciilor publice două abordări: una bazată pe inovaţie şi investiţii (deja pusă în practică prin crearea noului Centru pentru relaţii cu publicul, care adună toate serviciile primăriei la parter, cetăţeanul nemaifiind astfel purtat prin toată clădirea pentru rezolvarea diverselor probleme administrative) şi alta bazată pe reducerea birocraţiei în exces şi încurajarea iniţiativei angajaţilor.

 Mai puţine reclamaţii

 Avantajele realizării Centrului pentru relaţii cu publicul se reflectă şi în diminuarea reclamaţiilor, care veneau de la cetăţenii nemulţumiţi de serviciile oferite. „La începutul lunii februarie, în noul Centru pentru relaţii cu publicul vor mai fi amenajate două ghişee, unde anumite solicitări ce ţin de Urbanism vor fi rezolvate pe loc. Dacă o regularizare se realiza în 7-14 zile, acum aceasta se face pe loc. Certificatul de urbanism se emite în 5 zile, în loc de 14, iar autorizaţia de construcţie se eliberează în termen de 15 zile în loc de 30”, a precizat primarul Ilie Bolojan. O altă măsură inovativă pusă în practică de municipalitate a fost mutarea înregistrării naşterilor de la primărie la maternitate. Oradea a devenit unul din puţinele oraşe din România care are acest sistem, de care au beneficiat până acum peste 4.000 de părinţi, scutiţi în acest fel de un drum în plus  până la primărie, necesar înregistrării naşterii copiilor.

 Schimbare de mentalitate

„Va trebui să schimbăm cultura acestei organizaţii, de la o instituţie care încasează taxe, la o instituţie care furnizează servicii cetăţenilor. Ne angajăm faţă de orădeni să le oferim cele mai bune servicii din România. În acest sens, vom fixa termene şi etape de lucru, pentru a atinge performanţa, vom analiza şi vom implementa cele mai bune practici”, a spus primarul Ilie Bolojan. Printre obiectivele pe care municipalitatea le are în acest trimestru se numără şi realizarea accesului pietonal din curtea interioară la parter, pentru a încuraja astfel parcarea în curtea interioară. Totodată, vor fi  reabilitate toate spaţiile de la parterul instituţiei, pentru ca orădenii să beneficieze de condiţii decente.

 

 

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite