Oradea: Autostrada din Bihor, în conservare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Oradea: Autostrada din Bihor, în conservare
Oradea: Autostrada din Bihor, în conservare

Premierul Emil Boc a venit până în Bihor să declare că nu știe când vor începe serios lucrările la Autostrada Transilvania, pe tronsonul Borș - Suplacu de Barcău. Demnitarul nu știe când va  avea statul bani pentru finanțarea lucrărilor din Bihor și spune că lucrările realizate până acum vor fi conservate.

Premierul Emil Boc și ministrul Transporturilor Radu Berceanu, au vizitat azi șantierul Autostrăzii Transilvania, de la Suplacu de Barcău. Cu această ocazie, premierul a declarat că prioritar este acum tronsonul Turda - Gilău, care trebuie finalizat în acest an, fiind vorba de o porțiune de 42 de kilometri. "Lucrările sunt în grafic, cu excepția unor utilități", a spus azi Emil Boc.

Lucrări conservate peste iarnă

Despre tronsonul bihorean al autostrăzii, Emil Boc a spus doar că este unul extrem de dificil și din cauza viaductului care-l străbate. "Viaductul este cea mai complexă lucrare din România la ora actuală", a precizat premierul. El a declarat că lucrările la viaduct vor fi terminate anul acesta. Restul lucrărilor de pe șantierul din Bihor ar urma să fie conservate, pentru ca iarna să nu-și lase amprenta asupra lor. "Lucrările făcute vor fi conservate", a declarat Boc.

Nimic nou de la ultima vizită

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a putut să constate singur că de la ultima sa vizită pe șantierul Bechtel, din primăvara acestui an, nu s-a schimbat nimic. "Rămâne valabil ce am spus în aprilie, că până la jumătatea anului nu se va lucra nimic aici. Au fost probleme la celălat sector, care au trebuit rezolvate, și de finanțare. Acum am venit aici să vedem care e stadiul, să putem merge mai departe", a precizat Radu Berceanu. Întrebat ce va face dacă la următoarea vizită lucrările vor fi în același stadiu, ce măsuri va lua împotriva constructorului, Berceanu a spus că niciuna. "Ei sunt pregătiți. Noi trebuie să venim cu banii", a subliniat demnitarul. Acesta a precizat că pentru autostradă statul dispune de 450 de milioane de lei, însă mare parte din bani vor merge pentru sectorul Turda - Gilău. "O să vedem cum merg socotelile și poate o parte din bani vor fi alocați aici", a spus ministrul Transporturilor. Potrivit acestuia, tronsonul din Bihor ar avea nevoie de 250 de milioane de lei.

Nu s-a mai lucrat nimic

Potrivit lui Bogdan Sgârcitu, director de comunicare al companiei Bechtel, pe tronsonul Borș - Suplacul de Barcău nu s-a lucrat aproape nimic de anul trecut. Acesta a spus că probabil după finalizarea porțiunii din județul Cluj, vor începe să lucreze serios în Bihor. El a precizat că la noi în județ exproprierile sunt finalizate în proporție de 70% și ar putea demara lucrările mai serios doar pe porțiunea cuprinsă între kilometrul 12 și kilometrul 31. "Întotdeauana a fost prioritară zona Cluj, după ce vor fi gata cei 42 de kiloemtri probabil lucrările se vor concentra pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borș", a menționat Sgârcitu. Asta și pentru că în restul zonelor încă nu s-a rezolvat problema exproprierilor. Mai mult, pe porțiunea care ar trebui să unească tronsonul din județul CLuj cu cel din Bihor încă proiectarea nu a fost finalizată. "Termenul inițial pentru finalizarea proiectării era sfârșitul lui 2007 începutul lui 2008. Acum se lucrează la proiectare și noul dead-line era vara lui 2009, însă nu știu dacă va fi gata", a subliniat reprezentantul firmei Bechtel.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite