„Afacerea" Siemens îi va costa pe orădeni aproape 500.000 de euro pe an, pe lângă rate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Inaugurarea primului tramvai Siemens din România, în aprilie 2008, la Oradea
Inaugurarea primului tramvai Siemens din România, în aprilie 2008, la Oradea

Din aprilie 2012 expiră garanţia tramvaielor Siemens cumpărate din Austria, cu peste 27 de milioane de euro, la sfârşitul legislaturii trecute. Acest lucru înseamnă că vom avea de plătit 495.000 de euro pe an, pentru mentenanţa celor zece tramvaie cu podea foarte joasă.

Csuzi Istvan, directorul Oradea Transport Local (OTL) a declarat că, începând de anul viitor, plătitorii de impozite din Oradea vor simţi pe propriul buzunar ce a însemnat achiziţia tramvaielor Siemens, prin taxele pe care le vor avea de plătit municipalităţii. „De anul viitor expiră garanţia pentru aceste tramvaie", a spus Csuzi. „Suntem în negociere pentru post-garanţie, pentru o perioadă de 5 sau 8 ani. Mentenanţa celor zece tramvaie ne va costa 495.000 de euro plus TVA, pe an", a mai spus Csuzi. Acesta a subliniat că se ia în considerare ideea ca specialiştii OTL să se ocupe singuri de mentenanţa tramvaielor. „Avem o echipă foarte bună. S-ar putea să fim curajoşi şi să ne ocupăm noi de întreţinerea acestor tramvaie", a spus directorul OTL.

 Începe şi plata ratelor

Pe lângă faptul că în 2012 expiră garanţia tramvaielor, municipalitatea va începe anul viitor să ramburseze creditul luat pentru achiziționarea lor.  Potrivit unor informaţii prezentate la sfârşitul lunii noiembrie de către Ilie Bolojan, primarul Oradei, și Eduard Florea, directorul economic al Primăriei Oradea, în 2007 primăria a luat un credit de 26, 5 milioane de euro, pentru achiziţionarea tramvaielor austriece. În 2008, creditul a fost refinanţat, cu ajutorul Băncii Europene pentru Investiții, urmând ca ratele să înceapă să fie achitate abia din 2012.

Primul tramvai cu podea foartă joasă din România

Cel mai modern tramvai Siemens de tip ULF din România a fost inaugurat în luna aprilie 2008, la Oradea. Acest vehicul de generaţie nouă a fost conceput iniţial pentru infrastructura Wiener Linien, operatorul de transport local din Viena, fiind dotat cu aer condiţionat, treceri la nivel prin compartimentul pasagerilor, sisteme de informaţii şi facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi. Lung de 24 de metri, tramvaiul ULF este propulsat de 6 motoare, are 5 uşi, 45 de locuri pe scaun, o capacitate totală de 195 de pasageri, încalzire şi aer conditionat. În timpul călătoriei, pasagerii sunt informaţi cu privire la staţia care urmează.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite