Iaşi: Centru-fantomă pentru turismul regional

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Iaşi: Centru-fantomă pentru turismul regional
Iaşi: Centru-fantomă pentru turismul regional

Un birou care ar trebui să le ofere informaţii străinilor veniţi să viziteze Moldova este deschis oficial doar în acte

Citeşte şi:

Iaşiul, un labirint fără ieşire pentru străini (SONDAJ)

Centrul pentru turism, în care ar trebui să fie informaţii despre Iaşi, Vaslui, Botoşani, Galaţi şi Republica Moldova, este ţinut sub cheie la sfârşitul săptămânii.

Centrul Regional de Turism Moldova există doar pe hârtie. Deşi a fost inaugurat vineri, turiştii aflaţi în trecere ieri prin Iaşi nu au aflat de existenţa unui asemenea spaţiu deoarece a fost închis. În afara centrului nu există niciun indiciu că într-o cameră situată deasupra Centrului de Informare Turistică din Cinema Victoria există un spaţiu în care s-ar putea obţine informaţii despre judeţe din Moldova şi Basarabia. „Ei fac doar birouri, nu se gândesc deloc la utilitatea lor şi la turişti“, a spus ieşeanul Andrei I.

Program de funcţionar şi în turism

Într-un oraş cu pretenţii de capitală culturală, străinii ar trebui primiţi cu braţele deschise. Cu toate acestea, în centrele de informare turistică realizate cu bani europeni se lucrează ca la stat.

Ieri, în jurul orei 12.00, în centrul de informare era un singur angajat. Acesta a explicat că Centrul Regional de Turism Moldova, inaugurat cu doar 24 de ore înainte, era închis cu cheia. „Încercaţi luni, atunci vor fi şi colegii care se ocupă de Centrul Regional de Turism Moldova“, a spus Mihai Cotirgăşanu, reprezentant al Biroului de Promovare Turistică. Mai mult, duminica străinii găsesc de fiecare dată uşa închisă, iar limbajul semnelor este singurul mod de a găsi un monument sau un loc din Iaşi pentru cei veniţi din afara ţării.

Managerul de proiect, Anca Zota a anunţat vineri, la inaugurarea Centrului Regional de Turism realizat prin proiectul „Descriptio Moldaviae“, că în cadrul acestuia vor fi disponibile informaţii despre obiectivele turistice din regiune, despre hotelurile şi centrele comerciale, dar şi despre piaţa muncii în domeniul turismului. Însă pagina de internet dedicată acestui proiect www.descriptiomoldaviae.ro nu oferă aceste date. Mai mult, materialele de promovare care ar trebui oferite deja turiştilor la centrul regional este încă în licitaţie.

În prezent, se analizează o ofertă a unei firme din Suceava, dispusă să tipărească 10.000 de reviste şi 25.000 de ghiduri turistice pentru 827.843 de lei, fără TVA.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite