FOTO Pasajul „la mustaţă“ din Iaşi, şi prea îngust, şi prost tencuit. Tunelul intră în renovare după inaugurare. Primarul Nichita: „Nu mă deranjează!“
0Un pasaj pentru trafic auto inaugurat la Iaşi cu peste doi ani de întârziere a ajuns în atenţia opiniei publice din România în decembrie 2014 pentru faptul că intrările în subteran sunt extrem de înguste. Acum, la doar o lună de la deschidere, au apărut deficienţe de construcţie suplimentare.
Pasajul subteran "Mihai Eminescu", deschis în centrul Iaşiului, în faţa Bibliotecii Centrale Universitare "Mihai Eminescu", se înscrie în linia proiectelor edilitare ridicate în bătaie de joc din fonduri publice. A costat peste 10 milioane de euro, a fost inaugurat în decembrie 2014, deşi trebuia sa fie gata în august 2012, iar acum, la doar o lună de la inaugurare, ar urma să fie închis pentru reparaţii.
În unele porţiuni, în pereţi au apărut crăpături, iar în alte zone a căzut tencuiala. Reprezentanţii Primăriei Iaşi spun că de vină ar fi zăpada şi ploile căzute în ultimele săptămâni şi au dat asigurări că toate cheltuielile cu reparaţiile la pasaj vor fi acoperite de către constructor.
Primarul Iaşiului, Gheorghe Nichita, a precizat că nu îl deranjează situaţia apărută la pasaj, motivând că atunci când sunt zăpezi şi plouă se văd toate deficienţele.
"S-a lucrat rapid pe ultima sută de metri pentru a-l da în funcţiune la sfârşitul anului trecut. Constructorul va corecta. Pasajul este în garanţie, facem reparaţiile pe banii constructorului. Nu mă deranjează, pentru că acum iarna, când sunt zăpezi şi plouă, vedem toate deficienţele", a afirmat Nichita, în cadrul unei conferinţe de presă.
Tencuiala căzută în pasaj FOTO ziaruldeiasi.ro
Pasajul subteran din centrul municipiului Iaşi a fost inaugurat pe 15 decembrie 2014, după ce finalizarea lucrării a fost amânată de cinci ori în ultimul an. La ceremonia de inaugurare a fost prezent şi mitropolitul Moldovei şi Bucovinei IPS Teofan, care a oficiat o slujbă de sfinţire. La evenimentul respectiv, câţiva ieşeni l-au apostrofat pe edilul Gheorghe Nichita, strigând către acesta, printre altele: "Zece milioane de euro aruncaţi pe geam" şi "Ne-aţi adus la sapă de lemn".
Pasajul are o lăţime maximă de 10 metri şi minimă de 7 metri, la intrarea în pasaj. Din acest motiv, două autobuze încap la limită pe o porţiune de aproximativ 30 de metri, la ambele intrări. Dacă nu se încadrează cu precizie, şoferii riscă să-şi atingă oglinzile, care sunt despărţite de o distanţă ideală de aproximativ 20 de centimetri. Viteza de circulaţie a fost reglementată la 30 de kilometri la oră, iar înălţimea maximă a autovehiculelor care pot să-l travereseze la 5 metri.
În ciuda întârzierii şi a nepopularităţii şantierului, care a stat deschis 3 ani şi jumătate în centrul Iaşiului, primarul Nichita a ţinut să inaugureze pasajul cu fast, care a inclus şi o ceremonie religioasă oficiată de ÎPS Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei.
O altă problemă serioasă a pasajului este la ieşirea înspre bulevardul Păcurari. Acolo, atât şoferi care ies din subteran, cât şi cei care se îndreaptă la suprafaţă spre Păcurari dinspre Copou, trebuie să se încadreze pe o singură bandă. Prioritate au şoferii care ies din pasaj. Cei de la suprafaţă au semnul "Stop", dar pot să vadă ce se întâmplă în pasaj doar prin intermediul unei oglinzi convexe instalate deasupra intrării în pasaj. Este de aşteptat, cred mulţi dintre cei care au asistat la inaugurare să se creeze ambuteiaje la suprafaţă, iar riscul de accidente este crescut.
Mai puteţi citi:
Cum va arăta pasajul subteran de la Fundaţie
Inaugurarea unui pasaj subteran din Iaşi, amânată "pe şest" de Primărie