Iaşi: „Un festival trebuie să aibă filme bune“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Iaşi: „Un festival trebuie să aibă filme bune“
Iaşi: „Un festival trebuie să aibă filme bune“

Andreea Vălean este scenarist, regizor de teatru şi manager al proiectului „dramAcum“. A venit la Iaşi ca membru al juriului de lungmetraj la prima ediţie a festivalului de film.

Citeşte şi:

Katalin Varga, primul rol pe marele ecran pentru Hilda Péter

Cristian Mungiu: „Încerc să fac ceva care să mişte spectatorul“

Anamaria Marinca: „Filmul se face cu multă emoţie“

Ion Sapdaru: „Amintiri din Epoca de Aur atinge corzi sensibile ale spectatorului“

Adi Cărăuleanu: „Hârtia va fi albastră“ este o tragi-comedie“

Adevărul de Seară: Cum vi se pare până acum prima ediţie a Iaşi International Film Festival (IIFF)?
Andreea Vălean:
Este foarte interesant. Am văzut două filme pe zi, foarte diferite. Fiecare în felul lui, cu o propunere foarte solidă. Sunt foarte mulţumită. Nu am pierdut nicio secundă.

Ce trebuie să aibă un festival ca IIFF pentru a înregistra cât mai multe ediţii?
Un festival trebuie să aibă filme bune. IIFF are aşa ceva, din păcate nu are publicul pe care l-ar merita. Îmi pare rău că nu sunt mai mulţi spectatori pentru că sunt nişte filme interesante, iar pentru publicul din Iaşi este o ocazie nemaipomenită să le vadă.

De ce credeţi că oamenii nu ajung în săli la IIFF?
Pentru că lipseşte o tradiţie. Cred că la ediţia a doua, a treia, când lumea o să-şi dea seama că merită să facă efortul să vină până la cinema pentru a vedea un film maghiar sau franţuzesc, vor fi mai mulţi spectatori. Dacă organizatorii vor continua să aducă filme bune, eu cred că se va regla.

În ce proiecte aţi fost implicată până acum şi la ce lucraţi în prezent?
Am semnat scenariile la „Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii“ şi „Trafic“, în regia lui Cătălin Mitulescu, ultimul fiind premiat la Cannes cu Palme d`Or pentru scurt metraj. Am lucrat şi la „Ryna“, în regia Ruxandrei Zenide. Sunt regizor de teatru, iar în acest moment lucrez la un proiect cu Lark Theater din New York.

Cât este de diferită modalitatea de a lucra în film cu cea din teatru?
Este foarte diferit. Sunt două lumi diferite. După părerea mea, este mai uşor în film, eşti mai liber, mai ales că eu scriu scenarii, şi atunci poţi da frâu liber imaginaţiei. La teatru eşti mai restrâns.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite