Iaşi: Concluzia specialiştilor elveţieni după inspecţia tramvaielor second-hand: „Vagoanele funcţionează perfect, fără defecţiuni“ (UPDATE)

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cei doi experţi din Elveţia care au ajuns la Iaşi duminică seară vor comunica astăzi rezultatele controlului efectuat asupra tramvaielor asemănătoare celui implicat în accidentul din Fundaţie din 21 martie.

Experţii elveţieni vor verifica astăzi tramvaiele-sicrie ale Primăriei

Ora 12.00 Experţii au realizat doar inspecţia vizuală a tramvaiului implicat în groaznicul accident din Fundaţie deoarece nu erau prezenţi şi experţii din cadrul anchetei penale. Cei doi elveţieni au ieşit în stradă luni seară, cu vatmanii, inclusiv Cristian Diaconu şi au făcut o probă pe Canta.

„Am văzut că vagonul funcţionează perfect, fără defecţiuni. Lucrătorii din depou sunt foarte bine instruiţi, la fel de bine ca specialiştii din Berna. Am văzut că vatmanii conduc foarte bine. Ce s-a întâmplat nu ştiu. O posibilitate este ca vatmanul să nu fi apreciat ceva la momentul potrivit“, a spus Hans Berger, reprezentant al SECO Elveţia.

Experţii vor testa din nou frânele tramvaiului

Elveţienii au dat asigurări că tramvaiele nu au fost implicate în incidente asemănătoare. „Aceste vagoane au circulat în Berna timp de 35 de ani, fiecare a făcut câte 2 milioane de kilometri şi nu au existat incidente asemănătoare", a mai spus Hans Berger. Şefii din Primărie susţin că i-au chemat pe reprezentanţii elveţieni pentru a primi asigurări că vagoanele de la stradă nu pun în pericol siguranţa călătorilor.

„Am vrut ca Guvernul Elveţiei să ne dea asigurarea că restul vagoanelor pe care le rulăm primite ca donaţie sunt în bună stare de funcţionare, corespund reliefului pe care rulează, dacă planurile de reparaţii, verificările tehnice sunt făcute corect, dacă echipa tehnică care se ocupă de exploatarea lor este bine pregătită profesional", a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei.

Între timp, anchetatorii au dispus şi ei efectuarea unei expertize tehnice a tramvaiului. Procurorul de caz a desemnat un expert şi a trasat cele 20 de obiective pe care va trebui să le lămurească lucrarea. Specialistul va trebui să stabilească cum acţionau frânele tramvaiului, câte sisteme de frânare avea, dacă acestea puteau acţiona separat, cum a funcţionat vagonul de la ultima de revizie, dacă frânele nu au funcţionat în momentul impactului.

Avocaţii vatmanului şi o parte din dosar au propus şi ei experţi consultanţi. „Noi am recuzat expertul desemnat pentru că am considerat că nu are specializarea necesară pentru efectuarea acestei expertize. Însă cererea ne-a fost respinsă. Noi ne-am ales un expert consultant din Dolj", a precizat Anca Drăgoi, avocata vatmanului Cristian Diaconu, singurul cercetat în acest caz.

Ora 10.00 Hans Berger, reprezentant al SECO Elveţia, şi Rudolf Hostettler, specialist al Bernmobil, cea care a donat Regiei Autonome de Transport Public tramvaiele de tip Be 8/8 au verificat ieri toate cele 11 vehicule second-hand , cu excepţia celui implicat în accident.

Aceştia vor prezenta astăzi cum au fost modernizate tramvaiele, cât de sigure sunt pentru şinele din Iaşi şi ce probe au făcut pentru verificarea lor.

Vom reveni cu amănunte.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite