Slalom printre gropile de la Piaţa Chirilă (VIDEO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ca să evite gropile, şoferii trebuie să treacă pe contrasens
Ca să evite gropile, şoferii trebuie să treacă pe contrasens

„Adevărul de Seară“ şi Europa FM caută cele mai mari cratere din oraş, iar la finalul campaniei va fi întocmit un top al primelor zece. În următoarele zece zile vom trece în revistă cele mai periculoase gropi din Iaşi. Cititorii pot semnala găurile din asfalt la adresa gropi@adevarul.ro.

Nu toate gropile din Iaşi au apărut din cauza fenomenului de îngheţ-dezgheţ. Strada Petre Ispirescu, localizată lângă Piaţa Chirilă din Tătăraşi, este un exemplu elocvent. Aici zac două cratere teribile, amplasate la mică distanţă unul de altul, fiecare pe câte un sens de mers.

Cea mai mare dintre cele cele două are 150 centimetri lungime şi 220 de centimetri lăţime şi 12 centimetri adâncime. 

Groapa aceasta a apărut aici acum două-trei săptămâni după o intervenţie a celor de la RAJAC pentru că fix pe aici trece o magistrală de apă. După ce şi-au făcut treaba, lucrătorii au astupat gaura cu pământ şi s-au făcut nevăzuţi. Am mai turnat noi pietriş în groapă, dar fără folos", a explicat unul dintre locatarii de pe strada Ispirescu.

Vecinul mai mic al craterului făcut de RAJAC are „numai" 110 centimetri lungime şi 100 centimetri lăţime, cu o adâncime de 10 centimetri. Acesta a apărut pe cale naturală, adică din cauza calităţii precare a asfaltului în combinaţie cu intemperiile iernii.

Ajunşi în acest veritabil cleşte, şoferii trebuie să facă un adevărat slalom pe ambele sensuri de mers pentru a nu-şi nenoroci maşinile. Când însă se întâmplă să vina maşini de pe contrasens, şoferii cad la mica înţelegere pentru a vedea care dintre ei îşi sacrifică suspensiile pentru a face loc celuilalt.

Vezi cum se circulă pe strada Ispirescu

Reparaţii de 2.000 de lei

Conform mecanicilor auto, cele mai vulnerabile componente ale unei maşini de impactul cu gropile sunt braţele interioare ale vehiculului, unde primii cedează pivoţii şi bucşele, dar sunt afectate şi suspensiile.

De asemenea, jantele suferă şi ele deformări care pot afecta rularea maşinii, dar nu la fel de mult ca atunci când se defectează bieletele de direcţie.

Nu în ultimul rând, faptul că tot mai multe maşini, indiferent de marcă, rulează în trafic cu un singur far aprins nu este cauzat de vre-un bec ars, ci tot de şocul provocat de gropi, care distruge elementele fragile din dispozitivele de iluminat.

„Per total, pentru a-şi repare aceste defecţiuni provocate de gropi, şoferii scot din buzunar aproape 2.000 de lei", a apreciat Lazăr T., mecanic auto.

Mai citiţi:

Groapa care te aruncă pe contrasens

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite