Rudele victimelor tragediei de la Scânteia: „În ce se poate măsura valoarea unui copil?”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O parte din rudele victimelor de la Scânteia au precizat  la termenul de astăzi al procesului, în care sunt judecaţi administratorii firmei care deţinea microbuzul morţii, ce despăgubiri doresc. Judecătoria Iaşi a dat un nou termen pe 17 februarie.

Emil Burangic, care şi-a pierdut fiica în tragedia feroviară din august 2009  în care au murit 14 persoane, a cerut 50.000 de lei daune morale

Am auzit astăzi avocaţi în sală că s-au plătit daune substantiale. Dacă ei au copii să spună în ce se poate măsura valoarea unui copil, pe care l-am crescut 22 de ani. De câte ori vin în sala de judecată este ceva care mă apasă şi doresc ca această suferinţă să o simtă şi ei", a spus Emil Burangic, tatăl Petruţei, în faţa judecătorului.

Citiţi şi:

Iaşi: VIDEO (Update) 13 morţi şi 3 răniţi la Scânteia, într-un microbuz pirat lovit de tren

Iaşi:EXCLUSIV Preţul unei vieţi pierdute în tragedia de la Scânteia: doar 700 de lei

Iaşi: VIDEO (Update) 13 morţi şi 3 răniţi la Scânteia, într-un microbuz pirat lovit de tren

Ilie Meşteru, unul dintre cei doi supravieţuitori, a cerut 10.000 de euro daune, Maria Saporojan, căreia i-a murit soţul a solicitat să i se plătească o rată, iar Marinela Săcăleanu, care a rămas tot fără soţ, doreşte o pensie pentru copilul de şase ani. "Nu mai pot să mă deplasez ca înainte. Sunt agent de pază la Spitalul de Psihiatrie din Grajduri, dar dacă fuge un bolnav eu nu pot duce după el.Am noroc de şefii spitalului că mă înţeleg",a  spus Ilie Meşteru.

Judecătoria Iaşi a dat termen pe 17 februarie când celelalte rude vor preciza dacă doresc despăgubiri şi vor fi audiaţi cei doi administratori. 

La 14 august 2009, un microbuz care transporta pasageri pe ruta Scânteia-Iaşi a fost lovit în plin de trenul accelerat Iaşi-Braşov, iar 14 persoane au decedat. Doar doi oameni au supravieţuit. Maşina a fost izbită de tren cu 72 de kilometri la oră, pe un sector de cale ferată pe care mecanicul avea dreptul să ruleze chiar cu 100 de kilometri la oră.

Ionel Dumitriu şi Constantin Scîntei au fost acuzaţi de infracţiuni la Legea securităţii şi sănătăţii în muncă şi nerespectarea regimului transportului rutier public. Procurorii au stabilit că cei doi administratori nu i-au asigurat lui Apostu  condiţii de securitate şi sănătate în muncă cât şi pentru prevenirea accidentelor de muncă, nu i-au întocmit contract de muncă şi nu deţineau licenţă de transport pe firma Valcris Trans pentru traseul Iaşi- Scânteia.  

Dumitriu a fost trimis în judecată şi pentru fals intelectual, fals material în înscrisuri oficiale şi uz de fals. Potrivit rechizitoriului, administratorul a falsificat un contract individual de muncă pe numele unui salariat, falsificând semnătura acestuia şi a lui Scîntei, pentru a menţine activă licenţa de transport persoane şi pe cea de transport judeţean.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite