Iaşi: Praf şi zgomot pe Cuza Vodă (FOTO)
0
"Adevărul de Seară" vă prezintă în această săptămână cum se lucrează pe şantierele deschise de municipalitate pentru refacerea infrastructurii rutiere.
Citeşte şi:
Şantierul din Tătăraşi fără muncitori (FOTO şi VIDEO)
CAMPANIE: Şantierele veşnice au invadat oraşul
Ieşenii sunt nemulţumiţi de ritmul de lucru al muncitorilor de pe şantier. În această dimineaţă, în jurul orei 9.00. pe şantierul de pe Cuza Vodă muncitorii mai mult ridicau praful.
Ritmul de lucru din centrul oraşului îi nemulţumeşte atât pe trecători, cât şi pe cei care sunt nevoiţi ca în fiecare zi să suporte disconfortul creat de gropile care împânzesc strada Cuza Vodă. „De ar fi doar zgomot şi praf, dar mai mult tragi de ei ca să îşi facă treaba. Trec prin zonă des şi îi văd muncind numai când sunt şefii. Cum nu sunt supravegheaţi, cum stau”, a afirmat Constantin S., pensionar. „Parcă nu mai avansează cu lucrările. Luni, au stat toată ziua după o roată de la un utilaj până să-şi dea seama că trebuie schimbată. În porţiunea din faţa magazinului nici ieri şi nici astăzi nu a fost nicio echipă de muncitori”, a precizat Anca M., vânzătoare.
Pe de altă parte, unii locuitori din Piaţa Unirii susţin că se munceşte. „Este zgomot, dar lucrările trebuie făcute. Locuiesc în zonă şi de câte ori m-am uitat, se muncea pe şantier”, a precizat Elena Alexandru, pensionar.
Pe Cuza Vodă lucrează
şi regia de apă-canal
Lucrările de reabilitare a liniilor de tramvai de pe strada Cuza Vodă sunt executate de constructorul german Martin Rose alături de societatea Confort. Refacerea tronsonului costă în jur de 2,5 milioane de euro, bani care încă nu au fost achitaţi.
Şi totuşi, în această dimineaţă, cei mai mulţi muncitori prezenţi pe şantierul din faţa Maternităţii „Cuza Vodă” erau ai societăţii de apă-canal. Reprezentanţii ApaVital susţin că au profitat de lucrările de la şină pentru a înlocui reţeaua uzată. „Sunt probleme pe porţiunile de trecere unde nu este scoasă şina. Costurile de înlocuire a reţelei ajung la 300.000 - 400.000 de lei pe kilometru”, a afirmat Ion Toma, directorul RAJAC.
Mai mult, pe tronsonul de şină din faţa Mănăstirii Golia, în această dimineaţă era un singur muncitor într-un utilaj. Această parte din şină va fi schimbată de firma Construcţii Unu care a obţinut lucrările în baza unui proiect cu fonduri UE de reabilitare a Mănăstirii Golia. Pe lângă banii nerambursabili, municipalitatea trebuie să mai achite o diferenţă de câteva sute de mii de euro pentru a aplica aceeaşi soluţie tehnică pe tot tronsonul.
Şefii RATP speră
Conducerea regiei de transport în comun a contractat de la BERD un împrumut de 15 milioane de euro pentru modernizarea a peste 16 kilometri de şină de tramvai. Banii au fost primiţi în tranşe, în funcţie de condiţiile pe care trebuia să le respecte RATP. Ultima parte din împrumut, de 5 milioane de euro, nu a mai putut fi retrasă în totalitate, iar mai multe lucrări nu au fost achitate. „Am discutat cu reprezentanţii băncii şi ne vor da 3 milioane de euro. Firmele care lucrează la şină îşi vor primi banii”, a afirmat Maricel Ghercă, directorul RATP.