Plombe şi gropi în loc de asfalt nou pe drumul Iaşi-Vaslui

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În timp ce ieşenii îşi rup maşinile pe această rută, şefii judeţului vor să dea în judecată firmele care au părăsit lucrările şi să ceară daune de peste 10 milioane de euro. Cei doi constructori care s-au ocupat de asfaltarea drumului judeţean 248 Iaşi-Vaslui au abandonat şantierul, realizând doar 2% din lucrare.

Parafat în septembrie 2008, proiectul european de asfaltare a celui mai distrus drum din judeţul Iaşi ar fi trebuit terminat în luna septembrie a acestui an. După ce constructorul portughez JAOP Sociedade de Empreitadas a fugit din ţară cu toate utilajele şi muncitorii la câteva luni de la deschiderea şantierului, şefii oraşului s-au preocupat mai mult de recuperarea daunelor şi mai puţin de reluarea lucrărilor într-un timp cât mai scurt.

Muncitorii firmei portugheze au executat doar 2% din lucrări. Aceştia au plombat 2.500 de metri pătraţi de drum şi au făcut diverse reparaţii. În lunile octombrie şi noiembrie anul trecut, aceştia au făcut şi săpături, au lucrat la straturile de bază şi la şanţurile de pe marginea drumului.

Şefii judeţului au executat silit firma şi au recuperat garanţia de bună execuţie, de 4,2 milioane de euro. Edilii adună acte şi intenţionează să-i acţioneze în instanţă pentru nerespectarea contractului de execuţie, prejudiciu stabilit la peste 10 milioane de euro. „Vrem să dăm în judecată firmele constructoare pentru neîndeplinirea contractului de execuţie. Cerem daune cât valoarea contractului. Avem timp să facem toate lucrările, nu este prea târziu dar mă tem de contestaţii“, a spus Constantin Simirad, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ).

În acelaşi timp, edilii au cerut prelungirea perioadei de implementare a proiectului până la jumătatea anului 2013, pentru care au primit aviz de la şefii Agenţiei de Dezvoltare Regională. Mai mult, la o lună de la organizarea a celei de-a doua licitaţii, contractul încă nu a fost atribuit din cauza ofertelor prea stufoase.

Şefii CJ au cerut prelungirea perioadei de analiză a ofertelor. „Firmele au solicitat clarificări şi trebuie să le răspundem la toate. Am cerut şi prelungirea perioadei de implementare. Sperăm ca în maximum 20 de zile să desemnăm câştigătorul“, a spus Laura Păstrăvanu, şeful Direcţiei de Proiecte şi Dezvoltare Durabilă.

Cei mai importanţi constructori din regiune s-au înscris la licitaţia organizată de CJ la începutul lunii iulie, evaluată la 53,4 milioane de lei. Oferte au depus firmele Electrica Serv Iaşi, Construcţii Feroviare-Grup Colas Iaşi, Viarom Construct SRL Bucureşti, Transmir SRL Murgeni din Vaslui şi Tehnic Asist Botoşani. Şi asocierile dintre societăţi s-au întrecut în oferte. Printre acestea se numără consorţiile formate din Ted Construct Iaşi, Star T&D Prahova şi Eky Sam SRL Târgu Frumos sau între Vega ’93 din Galaţi şi Conest.

Noul constructor va trebui să asfalteze 28,9 kilometri pe raza comunelor ieşene Miroslava, Ciurea, Mogoşeşti, Grajduri şi Scânteia şi 8,5 kilometri pe teritoriul comunelor vasluiene Rebricea şi Vultureşti. În momentul de faţă, drumul este plin de gropi şi denivelări.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite