Iaşi: Pistă pentru biciclete făcută din pavele pe bani europeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oficialii din marile oraşe ale ţării se minunează de ideea şefilor din Primăria Iaşi şi spun că nu au mai văzut aşa ceva.

Singura pistă destinată bicicliştilor care urmează să fie amenajată din Rond Agronomie până în Tudor Vladimirescu stârneşte deja nemulţumiri.

Şefii Primăriei au anunţat că vor să facă pista de biciclete din pavele. „Pista, de 1,6 metri,  va fi amenajată pe trotuare. Pentru că în Copou vom mai derula un proiect cu finanţare europeană de refacere a infrastructurii, va trebui să integrăm cele două proiecte. Trotuarele vor fi modernizate cu pavele şi, pentru că cinci ani nu putem interveni la pistă, o vom amenaja tot cu pavele“, a explicat Cosmin Coman, director în cadrul Primăriei. Licitaţia pentru amenajarea pistei va fi anunţată în această săptămână.

„E o tâmpenie!“

Decizia municipalităţii a trezit deja nemulţumirea celor care circulă des cu bicicleta, iar în acest moment nu au un tronson rezervat în trafic. „E o tâmpenie! Prefer să merg în continuare pe stradă. În afara ţării, pistele de biciclete sunt din asfalt de o calitate foarte bună“, a spus ieşeanul Andrei W., pasionat de ciclism. „Pavelele sunt categoric un compromis. Trepidaţiile se transmit uşor în ghidon şi cadru. În plus, trebuie analizat cum se comportă acest material în momentul în care devine umed“, a afirmat Andrei Ivaşc, organizatorul maratonului „Tur de Iaşi“.

Proiectanţii susţin că pavelele nu sunt o soluţie optimă pentru amenajarea unei piste. „Pista se poate face şi pe o structură din pavele, dar nu e comodă la circulaţie. Este de preferat o îmbrăcăminte rugoasă ca să nu provoace fenomenul de alunecare pe timp de ploaie şi îngheţ şi cât mai netedă, că ştiţi cum e să mergi pe o suprafaţă cum sunt pavelele“, a menţionat Marius Lupeş, reprezentant al firmei Drum Proiect SRL din Bacău.

În marile oraşe din ţară nu sunt piste din pavele

Reprezentanţii primăriilor din Braşov, Timişoara şi Sibiu susţin că zecile de kilometri de culoare destinate bicicliştilor sunt delimitate pe trotuare asfaltate sau sunt amenajate din material special. „În niciun caz nu ne-am gândit să facem pistele pe pavele, la noi sunt pe trotuare din asfalt“, a explicat Alexandru Gabor, viceprimarul municipiului Braşov. "Nu este niciuna pe pavele. Nu am văzut, oriunde am mers în străinătate să fie pe pavele. La Sibiu sunt pe asfalt, marcate cu vopsea roşie şi cu semnele speciale”, a precizat unul din reprezentanţii direcţiei tehnice a Primăriei Sibiu.

Oficialii timişoreni susţin că până la sfârşitul anului vor avea 40 de kilometri de culoare destinate bicicliştilor. „În momentul de faţă sunt în jur de 30 de kilometri şi până la sfârşitul anului vor fi 40 de kilometri. Noi nu avem pe pavele. În cele mai multe locuri s-a luat din trotuar, iar străzile noi se fac cu pistă specială”, a precizat Lăcrămiora Condea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Timişoara.

Pistă din bani europeni

Pista de bicicletă de la Iaşi este amenajată prin proiectul Archimedes, demarat în 2007. Valoarea acestuia este de 4,7 milioane de euro, din care 55% reprezintă finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană.

Citeşte despre alte lucrări din Iaşi făcute după ureche:

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite