Iaşi: Patru microbuze conduse de un şofer

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Iaşi: Patru microbuze conduse de un şofer
Iaşi: Patru microbuze conduse de un şofer

În urma tragicului accident de la Scânteia, în care a fost implicată o firmă de transport care nici măcar nu avea licenţă de transport pentru acel traseu, reporterii „Adevărul de Seară“

În urma tragicului accident de la Scânteia, în care a fost implicată o firmă de transport care nici măcar nu avea licenţă de transport pentru acel traseu, reporterii „Adevărul de Seară“ au vrut să vadă cum se circulă în restul judeţului. În urma verificării situaţiei fiecărei firme care execută transport de persoane în judeţan, au fost descoperite câteva care ridică semne de întrebare. Astfel, potrivit graficului de transport sunt firme care au mai multe microbuze pe traseu decât şoferi înregistraţi la ITM. Una dintre aceste societăţi este Marius Universal SRL din Paşcani, care pe două trasee deţine patru microbuze. Paradoxal, în registrele firmei apare un singur angajat cu forme legale.


Zece maşini şi şapte şoferi


Societatea Farmacom Impex SRL asigură cinci trasee diferite cu cele zece mijloace de transport, dar numărul conducătorilor auto este de numai şapte. Un caz relativ fericit este cel al societăţii Sînziana SRL din Perieni, care are un şofer pentru un microbuz. „Dacă şoferul nu poate veni sau este liber, atunci îi ţine locul persoana desemnată din firmă care are toate actele în regulă, sau soţul meu, care de asemenea are toate documentele“, a precizat Grigoriţa Dadu, reprezentanta firmei.

Oficialii de la Autoritatea Rutieră Română (ARR) Iaşi susţin că nu cunosc astfel de situaţii. „Dacă numărul de curse pe traseu le permite să funcţioneze cu un singur şofer, atunci nu este nicio neregulă. Dacă sunt două trasee, atunci normal că sunt necesari doi şoferi care să fie angajaţi cu acte în regulă şi cu toate analizele la zi“, a declarat Cristi Foia, director ARR Iaşi. La nivelul judeţului, pe cele 135 de trasee au microbuze peste 45 de operatori de transport persoane.


Licenţă dată „pe cuvânt“


Cele mai multe trasee au fost licitate anul trecut. De organizarea selecţiilor s-au ocupat reprezentanţii Serviciului de Transport Public Judeţean (STRJ) din cadrul Consiliului Judeţean care au pregătit caietul de sarcini pentru fiecare traseu scos la licitaţie. „Criteriile de evaluare pentru atribuirea curselor sunt stabilite printr-un ordin al Ministerului Administraţiei şi Internelor. Datele oferite de firme sunt verificate prin Agenţia pentru Serviciile Societăţii Informaţionale. Nu putem interveni, astea sunt reglementările“, a spus Petru Focşa, şeful STRJ.


Potrivit ordinului, criteriile care sunt luate în seamă pentru obţinerea unui traseu vizează vechimea şi structura parcului de vehicule, gradul de confort al autovehiculelor, vechimea pe traseu, iar operatorii sunt depunctaţi dacă, în timp, au avut maşini suspendate. „Nu contează numărul de şoferi al unui operator. Cât timp susţin că au capacitatea de a opera pe un traseu, trebuie să asigure şi maşini, şi şoferi“, a spus Focşa.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite