Incredibil! Noua şosea de centură a Iaşiului nu va îndepărta din oraş maşinile de mare tonaj. Află care este motivul!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Inginerii fac ultimele măsurători la centura ocolitoare a Iaşiului
Inginerii fac ultimele măsurători la centura ocolitoare a Iaşiului

Şoseaua ocolitoare a celui mai mare oraş din Moldova nu va putea fi folosită de majoritatea şoferilor de TIR, care sunt obligaţi să ajungă în preajma Gării Internaţionale

Puţini sunt şoferii maşinilor de mare tonaj care au testat centura municipiului Iaşi.

Teoretic, cei 14 kilometri de şosea la care s-a lucrat mai bine de patru ani ar fi trebuit să alunge TIR-urile din oraş şi să asigure accesul rapid spre Vaslui de pe E583.

În realitate, maşinile de mare tonaj trec în continuare prin oraş, iar în jurul clădirii de pe Bulevardul Nicolae Iorga, care adăposteşte sediul Direcţiei Vamale Iaşi, ajung zilnic zeci de maşini cu marfă.

Şefii de la drumuri şi poduri regionale ridică din umeri şi arată cu degetul spre oficialii de la vamă.

„Noi am făcut primul tronson din şosea, nu putem să-i obligăm pe şoferi să circule pe ea. Poliţia Rutieră are aceste atribuţii, iar cei de la Vamă pot decide dacă vor face un sediu pe traseul centurii", a spus Dănuţ Pilă, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi.

Pe de altă parte, reprezentanţii Direcţiei Regionale pentru Accize şi Operaţiuni Vamale Iaşi susţin că „nu există în plan deschiderea unui punct vamal pe şoseaua de centură a municipiului".

În medie, marfa din 50 de maşini de mare tonaj este verificată zilnic la Direcţia Judeţeană Vamală. Şefii Primăriei Iaşi au anunţat că se gândesc să introducă taxe pentru TIR-urile care tranzitează oraşul.

„Într-o şedinţă de Consiliu Local vom propune interzicerea tranzitului prin oraş a maşinilor de mare tonaj, chiar şi pe drumuri naţionale", a anunţat viceprimarul Mihai Chirica. Şoferii maşinilor care sunt obligaţi să ajungă în oraş vor trebui să achite o taxă, a cărei valoare n-a fost încă estimată.

Potrivit specialiştilor, Iaşiul nu poate privi deocamdată tronsonul de şosea ca fiind unul viabil.

„Părerea mea este că am făcut până acum o semi-centură. Deocamdată din E583 poţi ajunge doar pe drumul judeţean spre Vaslui. Trebuie să se facă legătura cu DN24, de acolo să se mai facă tronsoane spre Cârlig, Tomeşti, «Drumul hoţilor», piciorul pasajului spre Socolo şi să se iasă din nou la DN24 Iaşi-Vaslui. Când se vor asigura toate legăturile astea arunci putem vorbi de o şosea de centură adevărată", a spus Vasile Boboc, profesor doctor inginer la Facultatea de Construcţii şi Instalaţii, şef al catedrei de Căi de Comunicaţii şi Fundaţii.

Din august, şoferii care vin pe E583, dinspre Paşcani sau Roman, vor putea ocoli municipiul Iaşi ajungând la şapte kilometri de ieşirea din Iaşi spre Vaslui, în dreptul localităţii Lunca Cetăţuii.

Oficialii DRDP au anunţat că mai există alte trei tronsoane din şoseaua de centură care ar asigura ocolirea completă a oraşului, dar deocamdată nu au fost scoase la licitaţie.

Lucrările la cei 14 kilometri de şosea au costat peste 250 de milioane de lei şi au fost executate de firma Vega '93 din Galaţi.

Citeşte şi:

Eveniment istoric la Iaşi! Centura oraşului a fost deschisă traficului. Vezi cum au decurs ultimele teste ale inginerilor! FOTOGALERIE VIDEO

„Gaura“ de la centura Iaşiului se adânceşte cu 11 milioane de euro

Şoseaua de centură a Iaşiului şi pasajul Bucium, finalizate în 2012. Care sunt şantierele de pe drumurile naţionale care vor fi închise

Construcţia centurii de trafic uşor din Iaşi, reluată de la zero

Şoseaua de centură a Iaşiului şi pasajul Bucium, finalizate în 2012. Care sunt şantierele de pe drumurile naţionale care vor fi închise

Intră pe iasi.adevarul.ro pentru a afla noutăţi din Capitala Moldovei!

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite