Ieşenii vor face naveta pentru curse aeriene

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pasagerii se înghesuie în aerogara din Iaşi
Pasagerii se înghesuie în aerogara din Iaşi

Faţă de aerogările din Suceava şi Bacău, cea din Iaşi este blocată în studii.

Aeroportul din Iaşi riscă să rămână singurul din Moldova în care călătorii stau înghesuiţi, în spaţii ponosite şi în condiţii improprii. Edilii din Suceava au obţinut o finanţare de peste 40 de milioane de euro pentru modernizarea Aeroportului „Ştefan cel Mare“, fiind primul proiect depus pe Programul Operaţional Sectorial-Transporturi, unde sunt disponibile fonduri de 177 milioane de lei.

„Este vital pentru noi să obţinem finanţare, aşa cum este şi pentru Iaşi. Am cerut prelungirea pistei de la 1.800 de metri la 2.400 de metri, realizarea sistemului de balizaj şi turnul de control“, a spus Gheorghe Flutur, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava.

În timp ce sucevenii vor avea aeroport modernizat în 2014, băcăuanii vor beneficia de servicii aeroportuare moderne la jumătatea lui 2013. Concesionarul Blue Air a demarat investiţia de 45 de milioane de euro, prin care va moderniza terminalul, turnul de control, platforma, pista şi calea de rulare.

„Vom recurge la concesionare“
În acest timp, şefii judeţului Iaşi pierd vremea cu certuri pe tema proiectului de modernizare şi pe studii. Edilii au apelat la cinci firme pentru a întocmi documentaţia de accesare a banilor UE, însă două dintre ele i-au refuzat. Astfel, Search Corporation nu a vrut să actualizeze studiul de fezabilitate de 2 milioane de euro pe care l-a întocmit acum trei ani, motivând că sunt plătiţi prea puţin. Firma trebuia să extragă din proiectul de modernizare a Aeroportului în valoare de 200 de milioane de euro doar indicatorii pentru construcţia unei piste de 3.000 de metri, a platformei şi a sistemului de balizaj. Doar aceste lucrări pot fi finanţate prin fonduri europene.

„Firmele la care aveam aşteptări ne-au refuzat. Search Corporation a spus că suma este prea mică, iar Iptana ne-a cerut de zece ori mai mult, vreo 150.000 de euro şi ne-a transmis că nu lucrează pe studiul realizat de altcineva“, a spus Gheorghe Corjăuţanu, directorul Aeroportului.

În cazul în care niciuna dintre firme nu va dori să pregătească documentaţia pentru modernizarea Aeroportului, şefii judeţului se gândesc să renunţe la accesarea fondurilor europene şi să concesioneze aerogara. „Celelalte aeroporturi nu sunt un pericol pentru Iaşi. Bazinul de pasageri de la Iaşi este cel mai mare din Moldova“, mai susţine Corjăuţanu.

În acelaşi timp, Iaşiul pierde teren în faţa Sucevei şi Bacăului. Compania aeriană low-cost Wizz Air s-a arătat interesată să deschidă un punct de lucru la Iaşi, cu şase avioane. Aceştia au renunţat la propunere din cauza stării jalnice a pistei.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite