Iaşi: Vatmanul, singurul cercetat penal în urma tragediei de pe Copou. Vezi aici primele rezultate ale expertizei. (UPDATE)

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dumitru Diaconu este cercetat penal pentru infracţiunile de ucidere din culpă şi vătămare corporală gravă. Procurorii iau în calcul însă şi o posibilă defecţiune tehnică, de moment.

Ora 14.00 Vatmanul figurează cu abateri în registrele Poliţiei Rutiere. Ca participant la trafic, Dumitru Diaconu a adunat potrivit reprezentanţilor Poliţiei Rutiere 6 bile negre, pentru depăşirea vitezei şi nepăstrarea distanţei în mers, soldate cu coleziuni.

Ora 13.40: Primele rezultate ale expertizei realizate de RATP sub coordonarea unui specialist de la Facultatea de Mecanică a Universităţii Tehnice arată că frânele tramvaiului funcţionează în parametri normali. „Tramvaiul avea frână. Asta am văzut după experimentul pe care l-am făcut dimineaţă. Am pus vagonul pe şină în curtea RATP“, spune prof. univ. dr. Radu Gaiginschi, de la Departamentul de Siguranţa Circulaţiei de la Facultatea de Mecanică, cel care a condus comisia de expertiză.

Testul decisiv va avea, însă, loc diseară. După ce toate tramvaiele vor fi retrase de pe traseu, pe la ora 23.00, va fi aleasă o zonă în care vagonul va accelera şi se va testa pe teren eficienţa sistemului de frânare.

Ora 12.35: Prefectul Iaşiului iese la atac după incidentul din Copou de luni după-amiază. „Este o situaţie clară a managementului defectuos a lui Nichita (n.r.-primarul Iaşiului). Ghercă (n.r.-directorul RATP) şi primarul sunt răspunzători pentru accidentul din Copou. RATP-ul este falimentat în mod conştient. Autobuzele ies la stradă cu defecţiuni. Şoferii şi vatmanii sunt suprasolicitaţi pentru că fac curse în continuu“, a declarat astăzi Dragomir Toaşeschi, prefectul Iaşiului.

El s-a mulţumit doar să facă declaraţii. „Este o anchetă în derulare şi aşteptăm concluziile“, a mai spus Tomaşeschi.

Citeşte şi: Iaşi: Vatmanul din tramvaiul groazei: „Nu mă mai ţineau frânele!" (VIDEO, UPDATE)

EXCLUSIV Ieşeanul ucis de tramvaiul fără frâne a salvat viaţa unui coleg (FOTO)

10.00 Potrivit unor surse din cadrul Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iaşi  tramvaiul implicat în accident nu ar fi putut să aibă deficienţe la frânare. Reprezentanţii regiei au scos aseară patru dintre tramvaiele de acelaşi tip la stradă şi au trecut cu brio testele de frânare.

Iaşi: Vatmanul din tramvaiul groazei: „Nu mă mai ţineau frânele!“ (VIDEO, UPDATE)

Iaşi: Vezi imagini de la locul cumplitului accident de tramvai (FOTO şi VIDEO)

Acest tip de tramvai Be 8/8 a fost fabricat în anul 1973, în Elveţia şi a circulat acolo timp de aproximativ 38 de ani fără să fi fost implicat în vreun accident cauzat de defecţiuni la sistemul de frânare. Tramvaiul este prevăzut cu 8 frâne şi trei sisteme de oprire, unul electrodinamic, altul electric, şi unul cu aer comprimat. Practic, susţin specialişti din cadrul regiei, era imposibil ca niciunul dintre sistemele de frânare să nu funcţioneze. 

Călător în tramvaiul groazei din Iaşi: „Am văzut moartea cu ochii“ (UPDATE VIDEO)

Pe străzile Iaşiului circulă tramvaie-sicrie. Vezi aici incidentele în care au fost implicate vagoanele de-a lungul anilor

Alte cauze care ar fi putut duce la pierderea aderenţei dintre roţile tramvaiului şi şină sunt fie umezeala, fie frunzele căzute pe şină. Ori, în cazul accidentului de luni, nu a fost vorba despre aşa ceva. 

09.41 Dumitru Diaconu a declarat în faţa poliţiştilor aseară că nu i-au ţinut frânele. Vatmanul a revenit de dimineaţă în faţa sediului Poliţiei Rutiere Iaşi, cel mai probabil pentru a da noi declaraţii. Acesta a refuzat să facă vreun comentariu referitor la accidentul de luni, soldat cu un mort şi şapte persoane rănite. Astăzi se va realiza însă şi o expertiză tehnică a tramvaiului.

VIDEO Iaşi: Un tramvai fără frâne a spulberat şase maşini. O persoană a murit (UPDATE FOTO)

„Procurorul care se ocupă de caz are rezultate foarte bune. Se vor face cercetări pentru a stabili dacă a fost vorba de o culpă exclusivă a vatmanului sau dacă a fost vorba de o defecţiune de moment. Aceste aspecte se vor stabili în urma expertizei tehnice", a spus Cornelia Prisăcariu, prim procurorul Parchetului de pe lângă Tribunalul Iaşi.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite