Iaşi: Turism la Iaşi doar cu statistici şi târguri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Centrul de Informare Turistică se ocupă mai mult cu promovarea propriei activităţi şi mai puţin cu atragerea vizitatorilor în capitala Moldovei.

„Săptămâna Turismului“ la Iaşi a început de marţi, cu o expoziţie de fotografii şi un tur pietonal prin oraş. Organizatorii vor vizita astăzi, împreună cu grupuri de turişti, Universitatea „Cuza“ şi Planetariul, iar mâine, turiştii pot vizita Muzeul de Istorie Naturală şi pot participa la un spectacol folcloric pe bulevardul Lăpuşneanu, de la ora 17.00. Sâmbătă va fi o  degustare de vinuri, iar duminică o vizionare de film, „Iaşiul lui Mitican“, la Casa de Cultură „Mihail Ursachi“, de la ora 18.00.

„Suntem la a doua ediţie a evenimentului. Cea de anul trecut a dus la creşterea numărului de cereri pe turism şi implicarea mai mare a agenţiilor şi hotelurilor în oferte pe Iaşi“, a spus Florin Bărhălescu, unul dintre organizatori. În timp ce responsabilii din Primărie se laudă în statistici şi târguri, turiştii vizitează un oraş prăfuit, cu gropi şi maidanezi. Anul trecut, doar 2.216 persoane au trecut pe la Centrul de Informare Turstică din Piaţa Unirii pentru a cere informaţii despre obiectivele din Iaşi. „Le recomandăm turiştilor casele memoriale, muzeele, Grădina Botanică, restaurantele tradiţionale. În funcţie de vârstă, aceştia caută ori bisericile, ori parcurile şi cluburile“, a spus Anca Zota, coordonatorul centrului de informare turistică.

Promovare cu pixuri
Practic, din cei 163.000 de turişti, aşa cum arată datele Institutului Naţional de Statistică, care au ajuns în judeţul Iaşi şi au înnoptat în 2010, nici 2% n-au trecut pe la Centrul Informare Turistică pentru a cere informaţii.
În schimb, activitatea centrului de anul trecut constă în participarea la trei târguri de turism, organizarea de sesiuni de instruire pentru manageri prin Asociaţia STEP şi reactualizarea bazei de date. „Pentru anul acesta, ne-am propus să pregătim materiale promoţionale, să participăm la târguri de turism şi să realizăm obiecte promoţionale cu însemnele Iaşiului, adică brelocuri şi pixuri“, a mai spus Zota.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite