Iaşi: Reparaţii ilegale la „micobuzele morţii“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O parte dintre maşinile de transport persoane care circulă prin judeţ sunt abonatele unui service auto fantomă. Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au găsit în timpul unui control un microbuz de la Rândunica SRL, cu probleme la sistemul de frânare şi direcţie.

Atelierul fantomă funcţionează de câţiva ani în cartierul Alexandru cel Bun, nr.33. „Se observă că mecanicul intenţionează să umble la parametrii de frânare şi la direcţie. Este foarte grav pentru că sunt puse în pericol vieţile a zeci de oameni care se urcă în acesată maşină“, a spus inspectorul RAR Vasile Reşmeriţă. Proprietarul atelierului, Ştefan Cornel a închiriat spaţiul de la Eugen Iliescu, patronul Cooperativa Metalul, care funcţionează în aceeaşi curte.

„Rândunica nu are contract cu mine. Proprietarul îşi repară propriile maşini şi nu ştiu de restul“, a spus Eugen Iliescu.

Primeşte 2.000 de lei amendă în fiecare an

Unul dintre cele mai dărăpănate „ateliere“ a fost găsit de inspectori în zona CUG. Mecanicul, Dumitru Buta (54 de ani) face reparaţii la maşini într-un şopron, cu scule improvizate sau confecţionate manual. „Am fost şofer timp de 25 de ani şi de când am rămas şomer mi-am deschis atelierul. Sunt singurul care întreţine familia“, ne-a spus bărbatul. Inspectorii povestesc că mecanicul lucrează în aceste condiţii, fără facturi, fără avize sau garanţii.

„El face centrarea roţilor cu sfoara, prin metoda bătrânească. În fiecare lună, îl amendăm cu 2.000 de lei dar funcţionează în continuare“, a spus Viorel Avasilcăi, inspector RAR.

La acţiunea de control au participat 18 inspectori RAR din toată ţară şi poliţişti care care au verificat dacă mecanicii fac dezmembrări ilegale. „Am avut o situaţie în care un proprietar avea leasing la maşină, a declarat-o furată pentru a nu mai plăti ratele şi am găsit-o la dezmembrări“, a povestit comisarul Mihai Sună din cadrul Poliţiei.

Autorităţile atrag atenţia că ieşenii care vin în astfel de service-uri auto riscă să-şi ridice maşinile mai stricate ca înainte. Controlul a scos la iveală că multe ateliere nu au autorizaţii de funcţionare, sculele folosite la reparaţii sunt confecţionate manual, iar lucrările nu se fac diferenţiat pe marca de maşină, aşa cum cere legea.

„Recomandăm o atenţie sporită la autorizaţie, garanţie sau scule pentru că se produc multe accidente rutiere din cauza problemelor mecanice“, a spus inspectorul Viorel Avasilcăi. Acesta aminteşte şoferilor să ceară autorizaţia de funcţionare mecanicilor, precum şi garanţie pe manoperă.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite