Iaşi: Harta morţii pe şoselele Moldovei. Vezi aici unde au murit cei mai mulţi oameni din nord-estul ţării

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 300 de persoane şi-au pierdut viaţa în decursul anului 2010 în accidente rutiere cauzate de viteza excesivă şi neatenţie. „Adevărul de Seară" vă prezintă harta evenimentelor nefericite de pe şoselele din regiunea de nord-est a ţării, dar şi măsurile luate de autorităţi în urma producerii acestora.

Crucile de pe  marginea şoselelor din Moldova s-au înmulţit simţitor. Statisticile Poliţiei arată înfiorător după ce „Şoselele Morţii" şi-au luat tributul: peste 1.000 de accidente rutiere cu urmări grave s-au produs în 2010, multe dintre ele fatale. Aproximativ 300 de persoane au decedat, iar alte aproape 1.300 au avut nevoie de îngrijiri medicale, în urma rănilor suferite.

Cel mai negru judeţ din Moldova este Iaşiul. Cu toate că au fost înregistrate anul trecut 345 de accidente grave, reprezentanţii Poliţiei spun că numărul acestora a scăzut semnificativ faţă de 2009, când au fost înregistrate 391 de astfel de evenimente.

image

Harta cu şosele morţii din Moldova

Dărmăneştiul, „punct negru"

„Au fost făcute acţiuni pe toate liniile, în special pe reducerea vitezei şi a consumului de alcool, iar rezultatele s-au văzut prin scăderea semnificativă a numărului de accidente grave", a precizat Virginia Pralea, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Iaşi.  „Drumul morţii", DN 28 Iaşi-Târgu Frumos, a rămas în continuare în top, înregistrându-se doar pe acest segment 154 de accidente.

În judeţul Suceava, unde au fost anul trecut 325 de accidente grave, iar 99 de persoane şi-au pierdut viaţa, există două zone de risc, potrivit reprezentanţilor Poliţiei. Numai pe E85, în dreptul comunei Dărmăneşti, în zilele de 30 şi 31 decembrie, două persoane şi-au pierdut viaţa, iar alte două au fost scoase de echipajul de descarcerare din maşina făcută zob de un copac

. Evenimente nefericite au avut loc şi pe DN 2, pe sectorul de drum Drăguşeni-Forăşti-Vadu Moldovei. În ultimii şase ani, moartea a bântuit şi pe drumul european 85, pe tronsonul Nicolae Bălcescu-Filipeşti şi DN 15, Bacău-Huşi. În 2010, s-au produs 314 accidente grave, soldate cu 79 de morţi şi 275 de răniţi.

O statistică neagră realizată de Poliţia Rutieră Bacău arată că în perioada 2005-2010, în comuna Filipeşti s-au produs 49 de accidente grave, la Nicolae Bălcescu 46, iar pe DN11, la Oituz, 40. „Pentru reducerea numărului de evenimente rutiere în aceste localităţi am organizat acţiuni aproape zi de zi cu efective mărite şi cu noile aparate radar. Am reuşit să reducem numărul de accidente în aceste zone", afirmă Dorin Roman, Şeful Serviciului Rutier din Bacău. Sânge mult a curs şi pe DN 15, între Bacău şi Buhuşi, în localităţile Hemeiuşi, Gârleni şi Racova. Echipajele se vor muta în acest an aici pentru prevenirea tragediilor.

image

Pe marginea drumurilor naţionale din judeţul Bacău sunt multe cruci

În cursul anului 2010 în judeţul Bacău s-au produs 314 accidente grave, cu 62 mai puţine faţă de 2009, soldate cu 79 de morţi şi 275 de răniţi grav. Principala cauză a fost şi de această dată traversarea neregulamentară, urmată de viteza excesivă sau neadaptarea vitezei şi de neatenţia în conducere.

Poliţiştii vasluieni, depăşiţi numeric

Reprezentanţii Poliţiei Rutiere Vaslui se plâng că sunt prea puţini pentru a lupta de la egal la egal cu şoferii indisciplinaţi. Drumurile cele mai însângerate din judeţul Vaslui sunt E 581, care face legătura dintre Bucureşti şi Vama Albiţa, DN 24A (tronsonul Crasna-Vaslui şi tronsonul Vaslui-Codăeşti)  şi DN15 D Vaslui-Negreşti. Anul trecut, pe drumurile din Vaslui s-au produs aproximativ 400 de acidente rutiere.

image

Accident pe DN 24A Vaslui-Crasna

Dintre acestea, 150 au fost grave, soldate cu 130 de răniţi şi 33 de morţi. „Deşi numărul total al accidentelor este în creştere faţă de 2009, ne bucurăm că evenimentele rutiere grave, soldate cu victime, se află într-o uşoară scădere. Pe arterele unde s-au petrecut cele mai multe accidente încercăm să le monitorizăm în permanenţă, însă este foarte greu pentru că suntem de trei ori mai puţini poliţişti la Rutieră decât în mod normal", a spus Iulian Munteanu, şeful Biroului Rutier din  Vaslui

image

Cruci pe DN 15D Vaslui-Negreşti

Principalele cauze ale accidentelor

-Traversarea neregulamentară;

-Viteza neadaptată la condiţiile de drum;

-Neacordare prioritate pietoni;

-Abateri ale căruţaşilor şi bicicliştilor.

Dumbrava Roşie şi blestemată la Neamţ

Pe drumurile din judeţul Neamt au fost anul trecut 297 de accidente grave, din cauza cărora au murit 59 de persoane, au fost rănite grav 280, iar 75 de oameni s-au ales cu răni uşoare. Locurile blestemate sunt pe DN15, între Piatra Neamţ şi Roznov. Şoseaua are patru benzi, iar şoferii sunt tentaţi să calce acceleraţia.

 Conform inspectorului principal Cătălina Bădeanu, purtător de cuvânt al Poliţiei Neamţ, în această zonă există două astfel de puncte în Dumbrava Roşie şi câte unul în Săvineşti şi Roznov. Urmează drumul european 85, cu trei puncte negre, la Horia, Secuienii Noi şi Săbăoani.

image

Accident la Dumbrava

„Serviciul Rutier Neamţ a transmis administratorilor drumurilor 35 de informări cu privire la probleme identificate în trafic, cum ar fi refacerea unor porţiuni de carosabil deteriorat, montarea de indicatoare, refacerea marcajelor", a declarat Cătălina Bădeanu

Botoşaniul a debutat în „Topul Morţii"

Într-o nedorită premieră, judeţul Botoşani a fost trecut în 2010 pe harta naţională a zonelor în care au loc numeroase accidente mortale. Este vorba de drumul european 58, la ieşirea din localitatea Vlădeni către Huţani, şi drumul naţional 29B, localitatea Brăieşti, unde se înregistrează mereu accidente soldate cu pierderi de vieţi omeneşti.

Asfaltul e de vină

„Până în acest an noi nu am avut puncte negre. Am realizat şi acest obiectiv negativ. Punctul negru înseamnă un număr de zece decese pe o lungime de un kilometru într-o perioadă de cinci ani. Deja la Brăieşti avem un punct negru pe harta criminogenă şi vine puternic din spate şi zona Vlădeni-Huţani. Numai în acest an avem şase decedaţi", a spus Dumitru Zmău, şeful Serviciului Poliţiei Rutiere. Pe ambele porţiuni de drum, numărul celor care şi-au pierdut viaţa în ultimii trei ani a trecut de 50, însă măsurile de prevenire întârzie să apară.

image

Accidentul de la Brăieşti

Serviciul Poliţiei Rutiere Botoşani are de mai bine de trei ani o analiză a suprafeţei de rulare din care reiese că mixtura asfaltică nu asigură minimul de aderenţă cerut de legislaţia în vigoare, însă constructorul care a intervenit ultima dată pe aceste segmente de drum nu a fost pus să refacă lucrarea. „S-a lucrat pe o porţiune de drum din satul Huţani şi s-a demonstrat că un simplu covor de asfalt a redus la zero accidentele de circulaţie. În restul zonelor, pe timp de ploaie, nu stai în picioare. Nici oamenii nu respectă semnificaţia indicatoarelor", a adăugat Dumitru Zmău.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite