Aeroportul Iaşi, decapitat din nou

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În mai puţin de un an, au fost înlocuiţi doi directori ai aerogării. Postul este asigurat acum de un interimar. Nesiguranţa de la vârful regiei din subordinea Consiliului Judeţean (CJ) subliniază incapacitatea şefilor Iaşiului de a gestiona proiectul de modernizare a instituţiei.

La câteva luni de la numirea în funcţie, Marian Vasile, directorul aerogării ieşene, şi-a prezentat demisia. Şeful Aeroportului a anunţat că renunţă la funcţia de conducere din motive personale. „M-am înţeles bine cu toată lumea. Nu am nimic de comentat“, a spus Marian Vasile la sfârşitul mandatului. Acesta va ocupa în continuare o funcţie executorie în cadrul aerogării, instructor controlor de trafic.

Şeful CJ, Constantin Simirad, s-a arătat nemulţumit de activitatea fostului director. „Domnul director Vasile n-a dat randament. Activitatea de acolo nu merge bine şi ne-am exprimat nemulţumirea în mai multe rânduri“, a spus Simirad.

Rezultate ruşinoase la concursurile pentru şefie

Acesta a precizat că va demara un control de audit la aerogară. În baza unei dispoziţii semnate de şeful CJ, Marian Vasile va trebui să predea, până pe 1 iulie, atribuţiile lui Constantin Pruteanu, actualul director adjunct al aeroportului.

Citeşte şi:

Iaşiul condamnat la izolare

În iunie 2009 şi directorul Cristian Stanciu şi-a dat demisia. De la mijlocul anului trecut şi până în octombrie au fost organizate mai multe concursuri pentru conducerea aeroportului, dar toţi candidaţii au fost respinşi pentru că nu au obţinut note de trecere.

La mijlocul anului trecut, Constantin Pruteanu, actualul director adjunct, a obţinut cea mai mică notă, respectiv 2,95. Pe lângă problemele  de management, aerogara ieşeană are şi probleme legate de proiectul de modernizare. Acesta este blocat din cauza lipsei terenurilor necesare extinderii Aeroportului. Practic, în acest moment, şefii judeţului nu dispun de toate cele peste 170 de hectare de teren şi de banii necesari demarării unui proiect de investiţii estimat la 200 de milioane de euro.

Lipsa de strategie împiedică dezvoltarea aerogării. Astfel, în prezent, de pe aeroportul ieşean există o singură cursă directă externă spre Viena. Şefii Aeroportului au anunţat în mai că operatorul Carpatair este dispus să introduă două noi curse directe spre Italia, însă aceste promisiuni nu s-au concretizat. „Au fost la discuţii, dar nu am bătut palma cu ei. Încă îi aşteptăm“, a spus Marian Vasile.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite