Un nou tronson al magistralei feroviare de mare viteză este în şantier. Trenurile vor putea circula cu 160 km/h

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imagini de pe şantierul magistralei feroviare de mare viteză. Ministerul Transporturilor.
Imagini de pe şantierul magistralei feroviare de mare viteză. Ministerul Transporturilor.

Un nou tronson al magistralei feroviare de mare viteză din România se află în şantier de câteva zile. Au început lucrările pe secţiunea Gurasada - Simeria, pe care la finalizarea proiectului, trenurile vor putea atinge viteze de 160 de kilometri pe oră.

Au început lucrările pe secţiunea Gurasada-Simeria, a magistralei feroviare de mare viteză.

„Constructorii montează podurile provizorii pentru asigurarea frontului de lucru. Vor fi modernizaţi peste 40 km de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru ca trenurile să circule cu viteza maximă de 160 km/h”, a informat Ministerul Transporturilor, într-un mesaj publicat pe Facebook, alături de câteva imagini de pe noul şantier

Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare între Gurasada şi Simeria intră în componenţa proiectului european al magistralei de mare viteză din conexiunea Nürnberg - Praga - Viena - Budapesta - Curtici - Simeria - Braşov - Bucureşti - Constanta.

Vor fi modernizaţi circa 41 de kilometri de cale ferată între cele două localităţi hunedorene, iar trenurile vor putea circula pe acest sector cu până la 160 de kilometri pe oră. Proiectul prevede lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care 3 peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrări de electrificare şi energoalimentare precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS.

Sursa de finantare este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani, la care se adaugă perioada de garanţie de 2 ani.

Valoarea totală a proiectului este de 9,5 miliarde lei (2 miliarde euro) si va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

magistrala feroviara
magistrala feroviara

Vă recomandăm să citiţi şi:

Magistrala feroviară de mare viteză va distruge „colonia” de peste liniile ferate. În zonă trenurile vor circula cu 160 km/h

Şirul imens de amenzi date firmelor de pe autostradă: „Şoferii circulă inconştient prin localităţi cu maşini ce nu mai pot fi controlate din cauza tonajului”

Controlul CNAIR i-a prins în vacanţă pe constructorii Lotului IV al autostrăzii. Când vor fi finalizaţi cei 22 de kilometri

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite