Franciza – vaccin folosit împotriva recesiunii de către întreprinzătorii hunedoreni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Întreprinzătorii hunedoreni care fac bani din succesul altora spun că afacerea nu este lovită de criză. Cel e mai avantajoase francize locale sunt staţiile de alimentare cu combustibil şi punctele de desfacere a unor produse alimentare

Întreprinzătorii hunedoreni care au avut iniţiativa de a porni în afaceri în siajul unui brand de renume internaţional  se felicită acum pentru acest lucru. Franciza, prin care oameni de afaceri locali pot vinde produse sub embleme de prestigiu s-a dovedit profitabilă pe orice vreme. Simerianul Romi Cărmăzan este cel mai vechi francizer din judeţul Hunedoara. În anul 1998 a cumpărat franciza OMV pentru o staţie de benzină.   El spune că emblema francizorului îi aduce profit constant chiar şi pe timp de criză. „Afacerea nu a scăzut deloc în ultimii doi ani. Francizorul se ocupă de tot ce înseamnă promovarea afacerii, aprovizionare şi politică de preţ.  Treaba mea este să administrez staţia, să respect standardele impuse de firma vector şi să încasez  veniturile”, spune întreprinzătorul.  Practic, brandul şi logo-ul consacrat al francizorului vinde combustibilul. Romi Cărmăzan spune că nu simte deloc criza la pompă.

Fireşte o atare afacere, cu atât depuţine dureri de cap, a avut un preţ. „Costul francizei este funcţie de amplasamentul staţiei, de mărimea acesteia. Cel care vrea să deschidă o astfel de benzinărie trebuie să prezinte o scrisoare bancară de garanţie a cărei valoare poate atinge o valoare maximă de 80.000 de euro. O valoare medie este de între 30.000 şi 40.000 de euro”, spune francizerul.

  Nici Mariana P. , din Deva, care are o franciză Fornetti. “Investiţia iniţială a fost  de 20.000 de euro şi condiţiile destul de grele: spaţiu într-o zonă cu trafic pietonal de minim 100 de persoane pe oră, vânzări de minim 20 de kilograme pe zi. Dar merge foarte bine şi acum mă bucur”, spune intreprinzătorul.

Aţi fi un bun francizat?

Ce calităţi îi sunt necesare unui francizat? Spirit conservator! Veţi intra într-o afacere care poate dura 20 de ani. Dacă sunteţi o persoană care vrea permanent schimbarea, nu sunteţi bun pentru a fi un francizat. Francizatul trebuie să aibă capacitatea de a accepta puncte de vedere diferite de cele proprii. În tabelul de mai jos sunt prezentate diferenţele esenţiale între un întreprinzător independent şi unul francizat.

INDEPENDENT:

Un independent este foarte curajos

Un independent conduce afacerea conform propriilor sale idei.

Un independent accepta riscuri mai mari decat un francizat.

Un independent este un vizionar.

Un independent este, de regula, un singuratic.

FRANCIZAT

Un francizat este mult mai cumpatat

Unui francizat ii place sa fie ghidat in afaceri.

Un francizat prefera afaceri cu un grad mai redus de risc

Un francizat este mai mult metodic si analitic

Un francizat este o persoana careia ii place interactiunea cu alte persoane.

Francize ieftine, francize scumpe

Sunt zeci şi zeci de tipuri de francize pe diferite domenii de activitate. Preţurile lor variază pe o plajă de la câteva sute la milioane de euro.

Perfecta (agentie imobiliara)-2000 euro; Fornetti (patiserie)-20.000 euro; Agroland (agricultură)-7000 euro; Pizza Hut (pizzerie)-350.000 euro; Mc’Donalds (fast-food)-470.000 euro; Carrefour-peste 1 milion euro; Howard Johnson Grand Plaza Hotel (hotelier)-25 milioane euro




Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite