Ca să vândă, întreprinzătorii hunedorenii improvizează formule de promovare "artizanale"
0Pentru că nu sunt bani de marketing, întreprinzătorii aleg soluţii de promovare amatoristice. Firmele de publicitate spun că în acest an comenzile de flyere şi stickere nu au venit nici măcar în campania electorală
Pentru că nu mai sunt bani pentru promovare profesionistă, unii întreprinzători hunedoreni profită de sezon şi improvizează formule de marketing diletante. Taximetristul Adrian Szekely merge şi mai departe: el este cel care se îmbracă în Moş Crăciun atunci când se află la volanul maşinii sale. Deveanul spune că e primul an în care a recurs la această formă de promovare în încercarea de a contracara scăderea numărului de comenzi ce se manifestă pe timp de criză. „Dacă clientul este însoţit de un copil eu sunt sigur cel ales din şirul de taxiuri. Am investit circa 10 lei într-un kilogram de bomboane din care le ofer tinerilor clienţi. În două zile de serviciu îmbrăcat în Moş Crăciun, am câştigat deja de aproape zece ori valoarea banilor folosiţi pentru această punere în scenă”, spune taximetristul.
Moş Crăciun vinde portocale
Radu Damian, de 32 de ani, a investit 200 de lei pentru ca portocalele scoase la vânzare în piaţa Devei să fie promovate de un Moş Crăciun saxofonist.
„Trebuia să fac ceva ca să atrag atenţia asupra mea şi să stimulez vânzările. Moşul care cântă atrage la taraba mea copiii care vin de obicei însoţiţi de părinţii lor. În peste jumătate din cazuri reuşesc cu această ocazie să fac vânzare. Pentru că îmi plac copiii sunt şi eu bucuros că reuşesc să fac cu ocazia asta şi o mică bucurie copiilor atraşi de cântecelul lui Moş Crăciun”, spune comerciantul. Acesta şi-a amortizat până acum aproximativ 70 la sută din investiţia făcută în schema de promovare improvizată.
Adio flyere !
Piaţa hunedoreană a mijloacelor de promovare profesioniste a scăzut dramatic în acest an. Potrivit lui Florin Topor, administratorul unei companii specializată în producţie publicitară, comenzile pe care IMM-urile le-au făcut în 2009 pentru bannere, flyere, stickere s-a atrofiat cu 50 la sută în condiţiile în care preţul acestor elemente de promovare a scăzut cu 30 la sută faţă de anii trecuţi. „Nici măcar în campanie electorală nu am avut comenzile din alţi ani. Tot ce mi s-a solicitat a fost lipirea unor elemente de promovare pe maşina ce făcea propagandă unuia dintre candidaţi. Atât!”, a mai spus sursa citată.