Judeţul Hunedoara caută în turism mijloace viabile pentru combaterea crizei financiare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Trecerea de la minerit şi siderurgie la călătorii se află încă la început de drum, dar funcţionează. Dacă hunedorenii în vârstă sunt nerăbdători să-şi afle istoria, tinerii par indiferenţi în faţa propriilor „averi”.

Lacul Bucura, Parcul Naţional Retezat şi Cetatea de la Densuşi sunt doar câteva dintre obiectivele turistice ale judeţului nostru, încă nedescoperite în totalitate chiar de către hunedoreni. Capitolul turism „made în Hunedoara” se află la început de drum mai ales în ceea ce-i priveşte pe tineri.
„Nu mi-aş petrece vacanţa la noi în judeţ pentru simplul fapt că aici locuiesc. Aş merge mai degrabă în Timişoara”, a spus Roxana Cerna, elevă în clasa a XI-a, din Haţeg. Tinerei i-a plăcut excursia până pe malul lacului Bucura, dar dacă ar fi să numere atuurile turistice ale Hunedoarei nu poate face nicio precizare. Este completată însă de Florica Ursa, înverşunată că „nu ştim să văruim nici ce am avut”.

Început promiţător

 „S-a ales praful de tabăra şcolară de la Brădăţel, nefuncţională la ora actuală. Am întâlnit străini care ştiau unde sunt cetăţile dacice, dar unii dintre noi, localnici fiind, nici nu le cunoaştem. Pur şi simplu nu ştim să facem reclamă faptului că istoria s-a născut la noi în judeţ”, a spus hunedoreanca. Faptul că judeţul Hunedoara „are cu ce“ se încearcă a fi promovat de recent înfiinţata Companie Judeţeană pentru Turism. Prin lansarea programului „Discovery Hunedoara” se doreşte ca oferta turistică să intre în orarul elevilor.

„Dorim ca şcolile să organizeze cât mai multe excursii şi tabere la noi în judeţ, să nu meargă în altă parte. Tocmai de aceea le-am prezentat preţuri de criză, acceptabile vremurilor actuale”, a declarat Marian Călin, directorul companiei.

Buget consistent pentru 2010

În prezent, Comania Judeţeană de Turism lucrează la „Dracula Nights at Corvinilor Castle”. Festivalul de film este programat între zidurile monumentului istoric în perioada 5-11 iulie. Întreg pachetul de acţiuni menit să atragă atenţia asupra valenţei turistice a judeţului are prevăzut un buget de 360 de mii de lei.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite