Viaţa se vede roz în criză prin fumul de trabuc
0O ţigară cubaneză de foi costă 100 de lei şi încă sunt clienţi pentru ele. Comercianţii care vând marfă pentru VIP-uri spun că hunedorenii au rămas fideli produselor de lux care aduc bucurii gustative.
Unitatea de măsură a opulenţei la hunedoreni a rămas ancorată în micile plăceri ale vieţii care se cumpără cu bani mulţi. Recesiunea se vede încă „roz” prin fumul ţigărilor de foi cubaneze. Claudia Şara comerciant la tabac-shop, vinde constant câteva zeci de trabucuri în fiecare săptămână. „Clienţii nu renunţă la tabietul lor. Plătesc până la 100 de lei pe o singură havană cubaneză Cohiba. Am vândut de Moş Nicolae şampanie franţuzească de colecţie, iar aproape zilnic cineva cumpără pipă şi brichete de marcă”, a spus comercianta.
Miroase a bine
Deşi clienţii nu mai dau buzna ca înainte, comercianţii de cosmetică de lux din Deva spun că psihoza provocată de criză nu a decimat vânzările. “Parfumurile de marcă sunt cele mai cerute de sărbători. Chiar dacă o sticluţă costă mai mult decât salariul minim pe economie, săptămânal vindem câte un Gucci, Armani, sau Dior. Clienţii sunt de ambele sexe”, a spus Daniela Gabor, comerciant.
Palierul produselor de lux cel mai afectat de criză pare a fi cel al bijuteriilor. “Cererea s-a diminuat mult faţă de 2009. Preţurile bijuteriilor de lux încep de la 500 de lei şi ajung la 10.000 de lei. Azi, totuşi, am avut o zi bună. O clientă a cumpărat marfă de 650 de lei ”, declară Corina Lobonţ, comerciant.
Preferinţă
Devenii nu renunţă la produsele de lux „comestibile”