Turism reinventat în Hunedoara cu mocăniţe vechi de aproape un secol, din Austria

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Trei locomotive de epocă achiziţionate de un austriac vor deveni atracţii în Munţii Apuseni. După ce au servit staţiunilor austriece, două mocăniţe fabricate la Viena şi una produsă în Reşiţa îi vor plimba pe turişti prin Ţinutul Aurului.

Un om de afaceri austriac susţine că a găsit soluţia ideală pentru a revitaliza turismul într-una dintre cele mai frumoase şi cele mai sărace zone ale judeţului Hunedoara: Ţinutul Aurului din Munţii Apuseni.

Georg Hocevar a achiziţionat de la un colecţionar din Austria trei locomotive de epocă, vechi de mai bine de jumătate de secol, care au fost scoase din circuitul turistic al staţiunilor montane austriece. Cele trei mocăniţe au fost urcate ieri dimineaţă pe platforma unui marfar care a pornit dintr-un orăşel austriac situat în apropiere de Viena spre inima Apusenilor. În cursul zilei de azi, garnitura va ajunge la Deva, pentru ca apoi locomotivele să fie recondiţionate în atelierele feroviare din Crişcior.

Curse regulate cu mocăniţa

„Una dintre locomotive a fost fabricată în 1957, la Reşiţa, şi a mai fost folosită pe traseul Brad - Crişcior până în anul 1998, pentru a tracta vagoanele de cărbune şi minereu. Celelalte două garnituri de epocă sunt foarte valoroase, fiind construite în anul 1947 în fabrica de locomotive din Floridsdorf, de lângă Viena. Locomotivele şi vagonul cuşetă care a fost achiziţionat împreună cu ele vor deveni atracţiile traseului turistic Brad - Crişcior", a spus Georg Hocevar, noul proprietar al garniturilor feroviare.

„În prezent, mocăniţa este pusă în funcţiune pentru turişti de două ori pe an, în preajma sărbătorilor de Paşte şi de Crăciun. Începând cu această primăvară, după ce vor fi recondiţionate vechile locomotivele cu aburi, vagoanele lor vor putea duce sute de turişti în fiecare zi de joi, atunci când are loc târgul la Brad", a declarat Hocevar.

CITEŞTE ŞI:
Ultimele zile ale mocăniţei de la Hunedoara

Traseul Brad - Crişcior, reînfiinţat în anul 2001, a rămas singurul din judeţ pe care mai funcţionează locomotivele cu abur. Până în primii ani după 1989 mocăniţele au mai circulat în zona Orăştiei, în Valea Jiului şi pe tronsonul Hunedoara - Govâjdia. „Avem speranţa că ultimul dintre aceste tronsoane, care porneşte din apropierea Castelului Corvinilor, va fi refăcut cu ajutorul finanţărilor de la Uniunea Europeană, pentru a fi folosit în scop turistic", a declarat Dan Bera, membru al unui grup de iniţiativă pentru salvarea obiectivului turistic din Hunedoara.

Cea mai veche cale ferată

Traseul feroviar Oraviţa-Anina din Caraş-Severin este recunoscut în Europa pentru frumuseţea peisajului şi vechimea construcţiei, obiectivul fiind și unul dintre cele mai vechi de pe continent. Cea mai veche linie de cale ferată din țară a fost însă pe cale să se desființeze la finele anului trecut, din cauza numărului mic de călători. La presiunea autorităților, oficialii CFR s-au răzgândit.

Hunedorenii speră că mocăniţele din Austria vor revitaliza turismul în judeţ

Citeşte AICI alte materiale publicate de Daniel, pe blogul acestuia.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite