Paradox de criză: „Când Ferrari vinde bine, vând şi eu” - pastele bio, la mare căutare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producţia de ”nişă” cunoaşte pe timp de recesiune dublări ale cifrei de afaceri comparativ cu anul trecut. Afacerea hunedoreanului Marius Gabor, în vârstă de 46 de ani, este în contratimp cu vremurile. Ca unic producător român de paste făinoase bio, omul de afaceri hunedorean a realizat la şase luni pe 2010, peste 90 la sută din cifra de afaceri înregistrată anul trecut.

Practic, până la finele anului volumul comenzilor pentru marfa de factură specială fabricată de Marius Gabor duce la un rezultat şocant: dublarea afacerii în plină recesiune. Cum este posibil? Potrivit întreprinzătorului, fenomenul ţine de paradoxurile crizei.

„De exemplu, când toată piaţa auto cade, vânzările Ferrari în România au crescut cu 180 la sută în acest an. La fel, industria alimentară în ansamblu a căzut, dar produsele bio sunt tot mai căutate. Pe piaţa lor, atât Ferrari, cât şi alimentele bio sunt produse de nişă care, de multe ori, pe timp de recesiune, pot să cunoască surprinzătoare creşteri ale vânzărilor. Aşa spune teoria economică”, a explicat Marius Gabor. 

Micul monopol

Marius Gabor deţine în România monopolul producerii pastelor făinoase bio. Costul lansării unei afaceri de acest tip se ridică astăzi la aproximativ 250.000 de euro. El consideră că, pe termen lung, acest tip de alimente, care în prezent deţin o pondere relativ restrânsă, de nişă, pe piaţă vor avea o tot mai mare importanţă, motiv pentru care a lansat în acest an o linie de distribuţie a unei game complete de alimente bio.

„Alimentaţia bio este similară cu ceea ce mâncau oamenii sănătos cu sute de ani în urmă. Împreună cu 11 asociaţi din Germania şi Elveţia am pus bazele unei reţele de distribuţie exclusivă a produselor bio. Dincolo de afacere, acest termen de bio e un mod de viaţă”, a explicat omul de afaceri.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite