Vințu-Simeria: o cale ferată de vis! Trenurile vor circula cu 160 de kilometri la oră!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale de Căi Ferate, tronsonul feroviar Vinţu de Jos – Simeria va fi reabilitat şi modernizat, în cadrul unui proiect finanţat prin fonduri europene. Valoarea proiectului depășește 300 de milioane de euro.

În trei ani de la demararea acestor lucrări, infrastructura feroviară va asigura viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă. Tronsonul Vinţu de Jos – Simeria este parte integrantă a secţiunii Coşlariu – Simeria.  Portiunea de cale feratã care trece si prin judetul Hunedoara va fi modernizatã de sase constructori români si strãini, care s-au asociat pentru execuția lucrãrilor .

Contractul pentru lucrările de modernizare a căii ferate de la Simeria la Vinţu de Jos (judeţul Alba), care face parte din Coridorul feroviar patru paneuropean, cu scopul de a se reduce durata călătoriei cu trenul, a fost atribuit. Desemnat câştigător, în urma licitaţiei organizate, pentru a executa lucrările, este un consorţiu format din şase firme atât din România, cât şi din străinătate. Printre ele se află şi una dintre societăţile care lucrează, în momentul de faţă, la realizarea unui alt proiect ambiţios pentru judeţul Hunedoara, respectiv autostrada Deva –Orăştie.

O cale ferată scumpă: șapte milioane de euro kilometru !

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii doreşte să reabiliteze acest tronson de cale ferată, ce face parte din secţiunea Simeria –Coşlariu, astfel încât trenurile de călători să poată circula cu o viteză de 160 de kilometri pe oră, iar cele de marfă cu 120 de kilometri pe oră. Valoarea contractului ce a fost deja atribuit, în urma licitaţiei organizate, consorţiului format din şase firme (o companie austriacă, ce are ca obiect de activitate realizarea de terasamente de cale ferată, un grup francez, o societate din Galaţi, specializată în construcţia de căi ferate drumuri, poduri, consolidări terasamente, construcţii civile, şi alte trei societăţi) însumează circa 1,35 miliarde de lei, adică în jur de 317 milioane de euro. Financiar vorbind, ţinând cont de faptul că porţiunea de cale ferată ce se doreşte a fi reabilitată măsoară 44 de kilometri, asta înseamnă că preţul pentru fiecare kilometru modernizat se ridică la aproximativ 7 milioane de euro.
Durata de execuţie a lucrărilor este de 30 de luni şi acestea vizează, printre altele construcţia unui tunel nou-nouţ între Simeria şi Orăştie, a 11 poduri şi reabilitarea altor cinci, a 26 de podeţe, dar şi înlocuirea instalaţiilor. De asemenea, în proiectul de reabilitarea a acestui tronson de cale ferată a mai fost inclusă şi modernizarea staţiilor şi a peroanelor.
Toată investiţia, despre care reprezentanţii ministerului afirmă „pompos” că va crea sute de locuri de muncă, va fi finanţată din fonduri nerambursabile primite de la Comunitatea Europeană, în proporţie de 85 la sută. Restul banilor vin de la bugetul de stat.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite