Țăranilor din Banpotoc și Pricaz le-a cășunat, din nou, pe austriecii de la Strabag

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cariera din care austriecii de la Strabag exploatează materie primă are autorizațiile necesare
Cariera din care austriecii de la Strabag exploatează materie primă are autorizațiile necesare

Un grup de săteni din Banpotoc au solicitat reprezentanților Protecție Mediului să interzică austriecilor de la Strabag să mai exploateze dealul din apropierea satului. Motivul: nu mai vor parc industrial vor parc de agrement!

Reprezentanții Agenției pentru Protecția Mediului se văd nevoiți să-i oprească pe austriecii de la Strabag să mai exlpoateze material de umplutură din cariera aflată în apropierea satului Banpotoc. Asta după ce săteni din localităţile Banpotoc şi Pricaz au depus mai multe sesizări la Agenţia pentru Protecţia Mediului şi cer sistarea activităţilor de excavare pentru materialele necesare terasamentului. Motivul pare de-a dreptul hilar, ținând cont de faptul că firma care construiește autostrada Deva-Orăștie are toate avizele necesare exploatării. Mai exact, după ce iniţial s-a stabilit ca pe suprafaţa de exploatare deschisă la Banpotoc să fie amenajată o zonă de dezvoltare economică, sătenii din Banpotoc s-au răzgândit iar acum vor zonă de agrement, spaţii verzi şi bază sportivă. Refacerea planurilor de mediu implică costuri suplimentare pentru constructori şi o perioadă de timp care va fi pierdută cu întocmirea documentaţiilor. „Nu poţi acuza constructorii că nu respectă avizele de mediu, dar cetăţenii neavând exemple de genul acesta până acum, nu au ştiut la ce să se aştepte. Din punctul meu de vedere, reclamaţiile nu sunt întemeiate, dar trebuie oprite lucrările de excavaţii atât la Pricaz, cât şi la Banpotoc”, a spus directorul APM Hunedoara, Georgeta Barabaş.

Dorin Jibetean, primarul comunei Hărău, pe raza căreia se află satul Banpotoc susține că grupul nemulțumiților ar trebui să țină cont de doleanțele majorității și să nu se lase antrenat în anumite jocuri. “Le-am explicat destul de clar că este în interesul comunei ca pe acest teren, care aparține Primăriei, austriecii să pregătească un teren proice dezvoltării unor activitîți economice. Spre exemplu dealul ar putea fi terasat astfel încât să cultivăm viță de vie pe cele 37 de hectare. În privința parcului de gremenet acesta nu va genera altceva decât costuri suplimentare pentru întreținerea lui. Ori eu doresc să dezvolt această comună mai ales că trecem printr-o criză economică care pare să nu se mai termine”, a spus Jibetean.

Sistarea activităţilor de excavare poate duce la oprirea lucrărilor de construire a tronsonului de autostradă. Potrivit directorului APM Hunedoara, soluţia pentru ca acest lucru să poată fi evitat stă în acordul Companiei Naţionale de Drumuri, cu privire la folosirea deşeurilor industriale şi a calcarului dolomitic pentru umplutură. Astfel de depozite există atât la Hunedoara cât şi în localităţile Ghelari şi Teliucu Inferior. „Se putea să nu se ajungă la acest lucru. Se puteau folosi deşeurile industriale, însă sper ca măcar acum să se recurgă la această soluţie. S-au făcut testări pentru zgură şi calcar dolomitic, iar în urmă cu o lună s-a cerut acordul Ministerului Transporturilor şi Companiei de Autostrăzi. Ministerul Transporturilor este de acord, mai rămâne să se pronunţe CNADR”, a spus Barabaş.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite