Şefii casierei sinucigaşe de la C.A.R. sunt anchetaţi pentru găurile din contul clienţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În această dimineaţă, sediul Casei de Ajutor Reciproc „Decebal” din Deva, instituţie a cărei conducere se laudă cu peste 5.000 de membrii în judeţul Hunedoara, a fost din nou împânzit de clienţi nemulţumiţi că au rămas fără bani în conturi.

Oamenii s-au plâns că au fost înşelaţi cu sume de ordinul zecilor de mii de lei, după ce şi-au încredinţat economiile casierei Cornelia Bordea, găsită spânzurată în urmă cu o săptămână.

Ancheta în cazul casierei sinucigaşe a luat proporţii: conducerea CAR “Decebal” a primit zeci de plângeri de la clienţii ţepuiţi

Clienţii casei de ajutor reciproc au încercat fără succes să îşi retragă banii depuşi.

Pentru unii dintre ei şocul a fost neîndurător când au aflat că fuseseră trecuţi drept datornici în fişele de gestiune, deşi şi-au depus economiile de-o viaţă la CAR „Decebal”.

Olga Ciocan (foto, jos), membră din anul 2008 a instituţiei financiare nebancare, nu şi-a mai putut stăpâni lacrimile la ieşirea din sediul Casei de Ajutor Reciproc.

image

„Am tot depus bani, până am ajuns la suma de 40.000 de lei. Am toate chitanţele care o pot dovedi. Iar acum, după ce am aflat că angajata s-a spânzurat, am venit să fac verificarea contului. Am fost şocată să aud că, de fapt, aş fi avut datorii de 20.000 de lei la CAR”, spune pensionara din Deva.

În aceeaşi situaţie s-a aflat şi Ana Bumbu, care ieri a încercat să retragă o parte din cei 90.000 de lei depuşi. „Nu au mai vrut să îmi dea banii, pe motiv că suma nu figurează în gestiune. În schimb, în numele meu şi folosind semnătura mea fără ca eu să ştiu, cei de la CAR au făcut mai multe tranzacţii”, a declarat hunedoreanca.

Soţul femeii a povestit că angajata CAR "Decebal" Cornelia Bordea i-ar fi asigurat că îi va ajuta să scoată suma de care aveau nevoie urgent de la C.A.R., însă acest fapt nu s-a mai întâmplat, întrucât casiera s-a sinucis.. Teama de a fi anchetată pentru înşelăciunile făcute ar fi fost un motiv pentru a comite actul suicidal, crede bărbatul.

Un alt devean, Ioan Cosmescu (foto, jos), s-a trezit pe lista C.A.R. "Decebal" cu suma de 900 de lei în cont, deşi pe carnetul în care îi erau înregistrate tranzacţiile era trecut ca deponent al sumei de 9.000 de lei.

image

"Am fost păgubit de 8,100 de lei. Habar nu am ce pot face cu toate chitanţele şi cu carnetul pe care mi l-a dat şi mă tem că nu îmi voi mai recupera banii", a declarat deveanul, venit şi el să se plângă conducerii instituţiei.    


Foto: Ioan Cosmesc arată că deşi în luna februarie a depus 9.000 de lei la CAR, potrivit chitanţei, în evidenţele contabile a fost trecut cu suma de 900 de lei.

image

Şirul lung al păgubiţilor care s-au adresat astăzi, fără succes, angajaţilor C.A.R. "Decebal", acuzând că au fost înşelaţi de casiera care apoi s-a sinucis a fost completat de un alt devean, Gheorghe Ochia (foto, jos).

Bărbatul, fost client ghinionist şi al Fondului Naţional de Investiţii şi al celebrului joc piramidal "Caritas", a povestit că a retras o sumă importantă de la o altă bancă pe care a depus-o la C.A.R., sperând că va beneficia de dobânda lunară calculată la aproximativ patru procente din suma aflată în cont. 

image

"Acum vreau doar să scot banii pe care îi am la CAR, circa 40.000 de lei. Am venit să retrag o parte din ei, dar angajaţii mi-au spus că acum acest lucru nu este posibil. Aştept explicaţiile conducerii", a declarat, nemulţumit, deveanul.

Dosar penal

Ana Bumbu este una dintre clientele care nu au mai răbdat lipsa de recaţie a reprezenanţilor CAR şi a depus o plângere penală pentru abuz în serviciu, împotriva conducerii instituţiei.

„Până astăzi au fost înregistrate mai multe plângeri penale din partea clienţilor, dar şi una din partea conducerii CAR „Decebal”.

Poliţiştii de la Biroul de Investigare a Fraudelor şi funcţionarii Corpului de Control Judeţean al Uniunii Caselor de Ajutor Reciproc verifică legalitatea activităţilor întreprinse de angajaţii instituţiei. Astăzi au fost efectuate verificări contabile şi de gestiune”, a declarat inspectorul Bogdan Niţu, purtătorul de cuvânt al nspectoratului de Poliţie Judeţean Hunedoara.

Contactat telefonic, Paul Petreanu, directorul CAR „Decebal”, nu a dorit să stea de vorbă cu reporterii Adevărul de Seară.

În urmă cu trei zile, el a declarat că sumele care constituie prejudiciul făcut de casiera Cornelia Bordea sunt asigurate, iar clienţii nedreptăţiţi şi le vor recupera în baza documentelor.

Află, mâine, pe hunedoara.adevarul.ro, noi amănunte, în exclusivitate, despre acest caz.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite