Hunedoara: Românii care luptă pentru recuperarea respectului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O familie de hunedoreni acuză un dealer Volvo că i-a creat un prejudiciu de 14.000 de lei. Soţii Buţiu-Viski au primit o adresă de la vânzător prin care acesta se angajează să le înnapoieze banii, dar cei doi luptă pentru un principiu.

În august 2007, Corina şi Alexandru Buţiu-Viski au cumpărat de la dealerul Todoruţ International Timişoara un jeep marca Volvo, cu 52.000 de euro. Cei doi acuză dealerul că nu şi-a respectat contractul. „Sub ameninţarea pierderii garanţiei, am fost chemaţi la service de trei ori mai des decât stipula documentul de garanţie, care ni s-a înmânat doar în limba engleză. Am fost pus să plătesc manopera tuturor reviziilor, deşi în contractul de vânzare-cumpărare se stipula că aceasta revine vânzătorului. Cu maşina în garanţie, dealerul a refuzat să rezolve defectele apărute la sistemul de frânare şi la climă”, a povestit Corina Buţiu-Viski. Proprietarii au reparat maşina în alt service, autorizat RAR, şi au plătit aproape 14.000 de lei.

Respect, nu bani
Supăraţi mai mult pe atitudinea dealerului, decât pe cheltuială, cei doi hunedoreni sunt decişi să-şi caute dreptatea în instanţă. Printr-o adresă, Todoruţ International Timişoara le răspunde celor doi clienţi, prin intermediul avocatului acestora,  că este deschis să negocieze despăgubiri, cu condiţia ca soţii Buţiu-Viski să prezinte facturile aferente reparaţiilor făcute şi pieselor defecte schimbate. Soţii Buţiu-Viski au trimis un document conducerii Volvo Cars Corporation din Suedia. „Nu am cerut nimic altceva conducerii Volvo decât să ia notă de nemulţumirea noastră”, a spus Corina Buţiu-Viski. Atunci când au sesizat Comisariatul Judeţean al  Protecţiei Consumatorului (CJPC) Timiş cei doi soţi au primit o adresă prin care OPC Timiş consideră că soţii Corina şi Alexandru Buţiu-Viski au exploatat nepotrivit maşina care are „uşa înfundată şi foarte murdară”. Deşi nu este legal, CJPC cere acum o expertiză tehnică a maşinii. Cuplul hunedorean a realizat pe cheltuială proprie examenul cerut în laboratoarele politehnicii timişene. Concluzia experţilor confirmă ideea că  defectarea instalaţiei de climatizare este cauzată de anumite vicii ascunse.

" E un client  dificil"
Contactat de Adevărul de Seară, Tony Todoruţ recunoaşte că sistemul acordării garanţiei este perfectibil. „Clientul vrea să ne călărească. E dificil. Am refuzat iniţial să-i schimbăm piesa pentru că prezenta urme de lovire caz în care garanţia se pierde. Am omis să fotografiem reperul ca să avem dovada. Am încercat să rezolvăm ulterior amiabil conflictul. Familia Buţiu-Viski nu a mai dorit să colaboreze cu noi. Pentru orice eventualitate, ne pregătim acum de proces”, spune Tony Todoruţ, proprietar la Todoruţ International Timişoara.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite