Hunedoara: Ultimele zile ale mocăniţei Pădurenilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Hunedoara: Ultimele zile ale mocăniţei Pădurenilor
Hunedoara: Ultimele zile ale mocăniţei Pădurenilor

Calea ferată pe care circula trenul este dusă la fier vechi. Muncitorii taie ce a mai rămas din linia ferată care leagă Hunedoara de „Ţinutul Pădurenilor”.

Mocăniţa de la Hunedoara este pe cale să dispară. Până în toamna anului trecut, vagoanele trase de mocăniţa hunedoreană încă mai străbăteau un traseu de vis. Porneau de la Castelul Corvinilor pe viaducte, treceau prin tuneluri lungi de 800 de metri, săpate în stâncă, şi peste poduri construite în urmă cu mai bine de un secol. Staţia finală a fost la furnalul vechi din anul 1806, de la Govâjdia, cel care a furnizat oţelul pentru ridicarea Turnului Eiffel.

Istoria „frântă”
În urmă cu câteva luni, mocăniţele hunedorene au fost trase definitiv pe linie moartă, după mai bine de 150 de ani în care traseul a fost folosit. În depoul de la Hunedoara, mai există două locomotive funcţionale. Au mai rămas, de asemenea, zece vagoane de marfă şi aproximativ doi kilometri de linie ferată îngustă. În prezent, calea ferată este tăiată şi vândută la fier vechi de angajaţii unei firme din Hunedoara. „Tronsonul este în proprietatea unei firme private. Deşi ne-am dori ca mocăniţele să funcţioneze din nou la Hunedoara, nu prea avem ce face”, s spus Monica Rada, consilier al primarului municipiului Hunedoara.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite