PORTRET ADEVĂRUL: Marcel Marian este singurul pilot de drift din Vestul României
0Visul său a fost să ajungă pilot de raliu. A renunțat din cauza costurilor. În urmă cu un an a devenit singurul pilot de drift autorizat din Vestul țării. Marcel Marian spune că anul acesta numărul debutanților în acest sport, nou pentru România, va crește considerabil
Primul contact cu ceea ce înseamnă o competiție de drift, l-a avut în urmă cu doi ani când a participat, ca și spectator, la prima etapă “King of Europe” organizată la Cluj. “Am mers să văd despre ce este vorba, cu gândul să stau câteva ore, și am sfârșit prin a sta două zile lipit de gardul de protecție. A urmat apoi un adevărat <pelerinaj> pe la toate competițiile de acest gen din șară și din Europa. Ultima dată am fost la un campionat de drift organizat în Andora”, povestește hunedoreanul. De aici și până la a intra în lumea piloților de drift nu a fost decât un pas. Marcel a învățat tot ce se putea învăța despre drift s-a prezentat la Federația Română de Drift și a obținut licența intrând în lumea celor aproximativ 30 de piloți autorizați din țară. “Deși este un sport nou la noi în țară, anul acesta o sa intre pe piste foarte mulți debutanți. Românii sunt foarte buni la sportul ăsta, chiar dacă resursele materiale sunt puține. Anul trecut, spre exemplu, pilotul Călin Ciortan s-a clasat pe locul 3 în campionatul european de drift King of Europe”, spune pilotul hunedorean. Acesta mai adaugă că unul dintre motivele care l-a făcut să se îndrepte spre acest sport a fost și faptul că drift-erii își trăiesc viața la maximum. “Drift-ul este un mod de viață. Cei care îl practică sunt oameni de calitate care simt că trăiesc, și care știu să se distreze mai presus de competiția în sine”, explică Marcel.
Pocedee periculoase
În opinia lui Marcel Marian, cel mai greu procedeu de drift este schimbul de mase la viteză mare, în care pilotul execută, în drift, un viraj la dreapta apoi imediat unul la stânga existând pericolul ca mașina să se răstoarne. “Sigur dificultatea constă în cât de complex este circuitul. Există circuite de viteză unde se intră în drift la 150 -160 km/oră, cu viraje mai largi, sau poate să fie un circuit mai tehnic, cu viraje suscesive mai strânse, unde se merge in treapta a I-a sau a doua, viteza maximă fiind de 70-80 de kilometri la oră”, explică pilotul hunedorean. În materie de drift, modelul lui Marcel, este Răzvan Frățianu supranumit “Razvan LKN” un pilot foarte bun care a evoluat foarte repede și acum se bate cu greii din driftul românesc și european.
ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI
Cine te-a inițiat în acest sport?
Am învățat singur. Problema este că aici în Deva nu prea am unde să mă antrenez. Îmi este greu mai ales că eu nu fac drift-uri pe străzi, prin oraș. Am trecut de vârsta teribilismului. În principiu, învăț de la fiecare drift-er atunci când mă duc la competiții.
Câte anvelope “ai tocit” în aproape un an de când pilotezi mașini ?
Undeva la 150. Este un sport care necesită ceva fonduri. Eu am noroc ca mă ajută un patron de la Peștiș care îmi livrează cauciucuri second-hand. Practic, înaintea unei competiții, într-o săptămână, tocesc cam 20 de anvelope. Și dacă țin cont de faptul că vreau să-mi modific și motorul care acum are doar 170 de cai, pot spune că trebuie să fac niște economii serioase. Sigur, ar mai fi și varianta unui sponsor numai că sunt greu de găsit.
Ce-I place: Lui Marcel îi place mult să călătorească: “ Înainte de drift, toți banii i-am cheltuit pe excursii. Am văzut de mai multe ori Egiptul, Tunisia și absolut toata Europa”
Ce nu-I place: “Nu suport politica și oamenii care au mulți bani și fac doar porcării cu ei, în loc să facă ceva frumos, constructiv”, spune Marcel.
PROFIL
Data nașterii: 18.041977
STUDII: medii
Experianță profesională: Director zonal
FAMILIE: necăsătorit