PORTRET ADEVĂRUL: Marcel Marian este singurul pilot de drift din Vestul României

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Visul său a fost să ajungă pilot de raliu. A renunțat din cauza costurilor. În urmă cu un an a devenit singurul pilot de drift autorizat din Vestul țării. Marcel Marian spune că anul acesta numărul debutanților în acest sport, nou pentru România, va crește considerabil

Primul contact cu ceea ce înseamnă o competiție de drift, l-a avut în urmă cu doi ani când a participat, ca și spectator, la prima etapă “King of Europe” organizată la Cluj. “Am  mers  să  văd  despre  ce  este  vorba,  cu  gândul  să  stau  câteva  ore, și  am  sfârșit  prin  a  sta  două zile  lipit  de  gardul  de  protecție. A urmat apoi un adevărat <pelerinaj> pe la toate competițiile de acest gen din șară și din Europa. Ultima dată am fost la un campionat de drift organizat în Andora”, povestește hunedoreanul. De aici și până la a intra în lumea piloților de drift nu a fost decât un pas. Marcel a învățat tot ce se putea învăța despre drift s-a prezentat la Federația Română de Drift și a obținut licența intrând în lumea celor aproximativ 30 de piloți autorizați din țară.  “Deși este un sport nou la noi în țară, anul  acesta  o  sa  intre pe piste foarte mulți  debutanți. Românii  sunt  foarte  buni  la  sportul  ăsta, chiar  dacă  resursele  materiale  sunt  puține. Anul  trecut, spre exemplu, pilotul Călin  Ciortan s-a  clasat pe  locul 3 în  campionatul european  de  drift  King  of Europe”, spune pilotul hunedorean. Acesta mai adaugă că unul dintre motivele care l-a făcut să se îndrepte spre acest sport a fost și faptul că drift-erii își trăiesc viața la maximum. “Drift-ul este un mod de viață. Cei care îl practică sunt  oameni  de  calitate care simt  că  trăiesc, și  care  știu să  se  distreze  mai  presus  de  competiția  în  sine”, explică Marcel.
Pocedee periculoase
În opinia lui Marcel Marian, cel mai greu procedeu de drift este schimbul  de  mase la  viteză mare,  în  care pilotul execută,  în  drift,  un  viraj  la  dreapta  apoi imediat unul  la  stânga existând pericolul ca mașina să se răstoarne.  “Sigur dificultatea  constă  în  cât  de  complex  este  circuitul.  Există circuite  de  viteză  unde  se  intră  în  drift  la  150 -160  km/oră, cu  viraje  mai  largi,  sau  poate  să  fie  un  circuit  mai  tehnic,  cu  viraje  suscesive mai  strânse,  unde  se  merge  in  treapta a I-a sau  a  doua,  viteza  maximă fiind de 70-80 de kilometri la oră”, explică pilotul hunedorean.  În materie de drift, modelul lui Marcel, este Răzvan Frățianu supranumit “Razvan LKN” un  pilot  foarte  bun  care  a evoluat  foarte  repede și  acum  se  bate  cu  greii  din  driftul  românesc  și  european.

ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI
Cine te-a inițiat în acest sport?
Am învățat singur. Problema este că aici în Deva nu prea am unde să mă antrenez. Îmi este greu mai ales că eu nu fac drift-uri pe străzi, prin oraș. Am trecut de vârsta teribilismului. În principiu, învăț de la fiecare drift-er atunci când mă duc la competiții.

Câte anvelope “ai tocit” în aproape un an de când pilotezi mașini ?
Undeva la 150. Este un sport care necesită ceva fonduri. Eu am noroc ca mă ajută un patron de la Peștiș care îmi livrează cauciucuri second-hand. Practic, înaintea unei competiții, într-o săptămână, tocesc cam 20 de anvelope. Și dacă țin cont de faptul că vreau să-mi modific și motorul care acum are doar 170 de cai, pot spune că  trebuie să fac niște economii serioase. Sigur, ar mai fi și varianta unui sponsor numai că sunt greu de găsit.

Ce-I place: Lui Marcel îi place mult să călătorească: “ Înainte de drift, toți  banii  i-am  cheltuit  pe excursii. Am  văzut  de  mai  multe  ori  Egiptul, Tunisia și  absolut  toata  Europa”

Ce nu-I place: “Nu suport politica și oamenii  care  au  mulți  bani  și fac  doar  porcării  cu  ei,  în  loc  să facă  ceva  frumos, constructiv”, spune Marcel.

PROFIL
Data nașterii: 18.041977
STUDII: medii
Experianță profesională: Director zonal
FAMILIE: necăsătorit

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite