Hunedoara: Clienţii sunt înşelaţi la casele supermarketurilor cu eticheta

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Hunedoara: Clienţii sunt înşelaţi la casele supermarketurilor cu eticheta
Hunedoara: Clienţii sunt înşelaţi la casele supermarketurilor cu eticheta

În faţa controalelor efectuate de Protecţia Consumatorilor, agenţii comerciali dau vina pe erorile sistemului de afişare al caselor de marcat.

Citeşte şi:


Pe o distanţă de doar câţiva metri dintre rafturile unor supermarketuri şi casele de marcat, preţul mai multor produse afişat sub ele creşte simţitor.

Neconcordanţă între preţuri
Cea mai plauzibilă explicaţie pare a fi nevoia agenţilor economici de a-şi rotunji profiturile obţinute din vânzarea mărfii. În supermarketul Artima (Carrefour Express), din centrul municipiului Deva, ieri dimineaţă, dacă la raft o cutie de suc din fructe costa 3,99 lei, la casa de marcat preţul a ajuns la 4,89 lei, iar un pachet de biscuiţi ofertat la 2,15 lei, costa „în realitate” 2,49 lei.

Alternativa casierelor: refuzaţi produsele
„Dacă nu vă convine, puteţi returna marfa”, i-a explicat o casieră unui cumpărător care a observat eroarea. Asta, după ce cu o zi în urmă, o altă angajată a ridicat din umeri la reclamaţia aceluiaşi client. Într-un supermarket din centrul Hunedoarei, întâlnim aceeaşi practică: preţul unei tablete de ciocolată Heidi este cu un leu mai mare la casă decât pe eticheta afişată sub produs. 




 

image

        

image


Foto: În unele supermarketuri, preţurile produselor diferă la raft faţă de cele de la casă

Dau vina pe erori

În urma sesizării trimise la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor, administratorii supermarketului devean au făcut ajustările necesare pentru ca viitorii clienţi să nu se mai simtă traşi în piept. Neconcordanţa dintre preţurile mărfurilor „a fost o eroare, pe care am remediat-o”, a declarat Nicoleta Cocioban, director al magazinului Carrefour Express.

Potrivit reprezentanţilor OPC Hunedoara, şi centrele comerciale Metro şi Real din Deva, împreună cu alte marketuri mai mici, au fost reclamate de clienţii induşi în eroare de etichete. „Le recomandăm cumpărătorilor păgubiţi să păstreze bonurile şi să depună sesizări la OPC. Îşi vor primi contravaloarea produselor”, a declarat Ileana Tudor, comisar OPC.

Magazinele sunt ameninţate cu OPC-ul

Patronii magazinelor care induc în eroare cumpărătorii prin afişarea unor preţuri diferite la raft faţă de cele de la case riscă amenzi de la 1.000 de lei la 5.000 de lei. De multe ori însă cumpărătorii nu mai sesizează Oficiul pentru Protecţia Consumatorului, din cauza pierderilor mici suferite în urma înşelăciunii.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite