Autostrada Deva – Orăștie: A început construcția celui mai mare pod din țară, peste șantierul unei așezări dacice

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările pe tronsonul autostrăzii au avansat. Foto: Daniel Guță
Lucrările pe tronsonul autostrăzii au avansat. Foto: Daniel Guță

Lucrările la tronsonul de autostradă Orăștie – Deva au ajuns în cel mai complex punct al proiectului, ridicarea podului peste râul Mureș din zona Simeria – Uroi, care va avea o lungime de peste 700 de metri. În zonă au loc descărcări arheologice, pentru că a fost identificată o așezare dacică.

Construcția podului suspendat, în lungime de 720 de metri, este realizată de compania Strabag, care a subcontractat o parte din lucrări firmei de construcții Bauer. Muncitorii au început turnarea fundației podului peste Mureș, într-o zonă în care în ultimele luni au avut loc descărcări arheologice importante.

“În zona Uroi a fost identificată o veche așezare dacică. Șantierul arheologic merge în paralel cu lucrările la proiect, fără să aibă loc întârzieri. Autostrada este pentru noi o mare șansă pentru a face o radiografie a istoriei românilor”, a declarat Mihaela Simion, senior archeologist la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Ea a adăugat că lucrările efectuate de arheologi în zonă vor continua, atât timp cât vremea bună va permite.

“Va trebuie ca arheologii să gândească la fel ca și constructorii, iar cei din urmă să aibă aplecare spre arheologie”, a mai spus Mihaela Simion.

EXCLUSIV: Fotoreportaj la Kilometrul Zero al autostrăzii Deva - Orăștie

Podul peste râul Mureş din cadrul autostrăzii Deva-Orăştie va fi cel mai mare din ţară

Lucrări la proiectul tronsonului Deva - Orăștie. Foto: D. Guță

Dacă sunt fonduri, nu vor fi întârzieri
Muncitorii care lucrau ieri la viitoarea fundație a podului suspendat s-au ocupat de turnarea pilonilor de susținere ai construcției. Pilonii vor fi amplasați până la adâncimea de aproximativ 20 de metri, fiind construiți din fier beton și beton armat. Oamenii speră să existe suficiente fonduri pentru ca lucrările să se desfășoare într-un ritm alert, astfel încât termenul de doi ani stabilit pentru finalizarea proiectului autostrăzii să fie respectat.
Construcția tronsonului Deva – Orăștie a început în luna martie a acestui an. Proiectul are o valoare de peste 200 de milioane de euro, două treimi din această sumă fiind contribuția UE prin fonduri ISPA.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite