Night Wolves (Lupii Nopţii), spirite libere pe două roţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Filiala din România a clubului rusesc „Night Wolves" s-a înfiinţat în ţară în urmă cu patru ani. Respectul şi valorile creştine sunt cele care-l diferenţiază de acele cluburi de motociclişti din lume care au atitudine distructivă. Reporterii ADS Giurgiu au petrecut o zi în tabăra reunită a motocicliştilor români, sârbi şi bulgari şi au aflat poveştile oamenilor din spatele costumelor din piele şi motoarele de zeci de cai

image

După un drum cu peripeţii, am ajuns în faţa Mănăstirii Comana, un lăcaş de cult legendar, ctitorit în 1461 de domnitorul Vlad Ţepeş şi cel mai probabil locul de veci al acestuia. Mănăstirea realizată în stil cetate a fost ruinată la sfârşitul secolului XVI şi reclădită la 1588 de boierul Radu Şerban.

Dincolo de porţile înalte ale mănăstirii dar deschise larg tuturor în timpul zilei, patru motociclete străjuiesc alea principală. În jur, o linişte nefirească dar extrem de plăcută răzbate din fiecare colţ al cetăţii-mănăstire.

Dincolo de porticul care face trecerea spre intrarea în mănăstire, chiliile călugărilor şi biserică, liniştea este spartă de paşii grei care se apropie de noi. Prinde contur silueta unui bărbat rupt parcă dintr-un alt film, îmbrăcat în piele din cap până-n picioare. Dragoş, ne primeşte ca şi cum ne-ar fi ştiut de-o viaţă şi ne conduce spre locul unde aveau să-şi monteze tabăra, eram deja pe „teritoriul" lupilor nopţii. Nu sunt stingheri locului, de doi ani vin la Comana şi nu doar pentru întâlnirile lor dar şi pentru acte de caritate. Chiar dacă Night Wolves nu este un club bazat pe cotizaţie şi nu are niciun venit, prietenii săi au pus mână de la mână şi au venit în sprijinul unui familii nevoiaşe din Comana căreia i-au oferit alimente şi rechizite pentru cei mici.

Sarcinile erau deja trasate, iar motocicliştii ajunşi la acel moment se ocupau de amenajarea zonei. Taz, fost paraşutist şi actual salvamontist, lucra de zor la improvizarea unui sistem de iluminat în curtea din apropierea pontonului iar Dragoş era în plin proces de amplasare a cortului.

Poveşti de viaţă

Dragoş este intrat în club de numai un an. Conduce o Honda Shadow, este la a doua motocicletă şi dincolo de a fi biker este proiectant şi constructor. Pasiunea pentru motoare i-a fost transmisă chiar de tatăl său care obişnuia să-l ducă pe el şi fraţii săi la concursuri de motocross la Câmpina, acolo de unde este de fapt.

image

„Cum ne-am mărit puţin ne-am dorit să mergem şi noi pe motociclete. Acum cinci ani mi-am luat primul motor, o Honda Transalp pentru care am făcut credit şi la care plătesc chiar şi acum deşi am vândut-o. În 2008 am schimbat motocicleta dar am rămas fidel mărcii. Îmi place foarte mult Honda, aş cumpăra din fiecare categorie câte una. Lumea motocicliştilor este una aparte. Te poate atrage sau nu. M-a atras lumea asta şi am intrat în club, suntem o haită", a povestit Dragoş.

Drumul spre Sevastopol

Motivul pentru care s-au reunit la Comana a fost plecarea spre Sevastopol (Ucraina) acolo unde avea să aibă loc întâlnirea anuală a Night Wolves şi la care au spus prezent aproape 30.000 de bikeri . O parte dintre aceştia au ajuns în Ucraina trecând prin România şi campând la Comana, printre ei şi cei din Serbia.

Până la venirea sârbilor am stat de vorbă cu liderul „lupilor" din România. Mauru are 38 de ani şi a devenit lup al nopţii în urmă cu aproximativ patru ani punând bazele filialei din România după o călătorie în Bulgaria.

„Ce ne-a atras la acest club a fost în primul rând faptul că merge pe o serie de principii creştine. Poate şi de aceea la mănăstire ne simţim ca acasă. Nu mergem să ne drogăm sau să distrugem ci să ne simţim bine împreună. Pentru că acest club a luat fiinţă acum două decenii în Rusia ne confruntăm cu mentalitatea oamenilor dar şi a cluburilor rivale care vor să ne discrediteze. Suntem făcuţi KGB-işti, spioni, comunişti însă noi vrem să demonstrăm că lucrurile nu stau aşa.Vrem să-i învăţăm pe tineri şi nu numai că drogurile şi violenţa nu sunt bune. Noi nu câştigăm bani din ceea ce facem, ne auto finanţăm. Ţin foarte mult la imaginea clubului. Nu spune nimeni că nu ai voie să bei, dar nu atunci când mergem la drum, la întruniri. Trebuie să fii pregătit pentru orice", a spus Mauru.

Mauru este pasionat de motociclete încă de mic şi crede că acest „microb" îl capeţi încă de la naştere. Tatăl său a avut în tinereţe motocicletă şi chiar o gaşcă din care a făcut parte. Din cauză că mulţi dintre prietenii săi şi-au pierdut viaţa în accidente, s-a retras şi le-a interzis şi copiilor săi să se urce pe motocicletă.

„Cu pasiunea te naşti. La 18 ani mi-am luat prima motocicletă. O ţineam la prieteni de frică să nu o vadă ai mei. Îmi vândusem bicicleta şi toţi banii pe care reuşisem să-i strâng şi mi-am luat mobra. Am meşterit la ea câteva luni. Până la urmă au aflat părinţii mei şi pentru o perioadă de timp nici nu mi-au mai vorbit", povesteşte Mauru.

Prieteni cu un erou naţional

O poveste impresionantă de viaţă are şi Goran Jovanovic Fonza, fost miliatar de carieră sârb care şi-a pierdut un picior în timpul războiului din anii '90. În ciuda handicapului său,  acesta şi-a dus mai departe pasiunea pentru motoare fiind văzut astăzi drept unul dintre cei mai respectaţi rideri sârbi. Fonza este şeful clubului Night Wolves din oraşul său natal Niš. Declarat erou naţional şi considerat o legendă vie, Goran a ajuns un intim al premierului Rusiei, Vladimir Putin. În timpul celei mai recente vizite în Serbia aceasta a fost mai apropiat de Fonza decât de omologul său sârb.

"Te uiţi cum vorbeşte şi ce atitudine are şi îţi dai seama că este o persoană impunătoare. Este mereu pe drum, chiar dacă şi-a pierdut un picior şi străbate des distanţa dintre Niš şi Sevastopol. Priveşte viaţa cu optimism şi ne îndeamnă pe toţi să iubim viaţa", a mai spus Mauru.

Giurgiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite