Transportul local, neatractiv pentru investitori

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Unul dintre cele cinci autobuze marca "Autosan" care rulează în municipiu
Unul dintre cele cinci autobuze marca "Autosan" care rulează în municipiu

Municipalitatea a încercat pentru a treia oară în acest an să realizeze delegarea serviciului de transport public local. Fără succes însă. Nicio o firmă din judeţ sau din ţară nu s-a arătat intereresată să investească într-o asemenea afacere.

La sfârşitul lunii septembrie a expirat data până la care caietul de sarcini cu privire la concesionarea serviciului de transport putea fi analizat. „Este pentru a treia oară când încercăm acest lucru. Pur şi simplu nu s-a înfăţişat nimeni. Firmele private nu sunt atrase de o asemenea afacere pentru că nu este o activitate din care poţi extrage un profit important” ne-a declarat Ion Mesaroş, şeful compartimentului de monitorizare a serviciilor publice din cadrul Primăriei municipiului Giurgiu. Cu toate acestea, Mesaroş susţine că municipalitatea nu renunţă la idee şi că va pregăti în primăvară o nouă licitaţie.

„Ideal ar fi ca după această delegare să existe un interes din partea firmei pentru privatizarea transportului public local” mai spune angajatul Primăriei.
Conform spuselor lui Ion Mesaroş, transportul public este ultimul de pe o listă care cuprinde serviciile pentru energie termică, apă-canal, iluminat public şi salubrizare care nu a fost privatizat sau externalizat până în acest moment.

Cu toate acestea administraţia locală nu este disperată să delege o altă firmă care să se ocupe de transportul public „Pur şi simplu este vorba de un pas firesc pentru dezvoltarea serviciului. Noi nu avem fonduri pentru această dezvoltare şi nici actualul operator, TRACUM, nu are. Cu toate acestea nu suntem disperaţi să delegăm unei alte firme acest serviciu pentru că societatea actuală nu este în incapacitate de plată” a declarat Mesaroş.


Autobuze goale, cetăţeni nemulţumiţi
Actuala firmă care administrează transportul public local este TRACUM SA, o societate al cărei acţionar unic este consiliul local al municipiului Giurgiu. Conform spuselor directorului Ovidiu Andrei, cea mai mare problemă cu care se confruntă societatea este numărul mic de autobuze ale firmei, şi anume zece.


Giurgiuvenii sunt nemulţumiţi de tarifele practicate pe mijloacele de transport în comun. Datorită acestui lucru autobuzele sunt mai mult goale, cu  mici excepţii. „Să dau zilnic patru lei pe o călătorie dus-întors, mi se pare enorm. Eu nu beneficiez ca alţii de gratuitate” spune Georgeta Slav, una dintre persoanele care aşteptau autobuzul în staţie. Femeia susţine că din cauza preţului biletelor este nevoită să se folosească de transportul public în comun numai în perioada rece.


În afara preţului biletelor, cetăţenii se mai plâng şi de timpul pe care sunt nevoiţi să îl petreacă în staţii aşteptând autobuzul sau de starea de degradare a spaţiilor amenajate în unele staţii.


Directorul TRACUM Giurgiu, Ovidiu Andrei, recunoaşte faptul că timpii de aşteptare sunt foarte mari. „Diferenţa dintre autobuzele care circulă pe traseul numărul trei, între <<Patru Pietre>> şi <<Policlinică>> este de zece minute. În mod normal ar trebui ca timpul de aşteptare să fie de trei minute. Pentru optimizare am avea nevoie de achiziţionarea a cel puţin două autobuze însă momentan nu ne permitem acest lucru” spune Ovidiu Andrei.

Giurgiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite